دکتر  محمدجواد مرادیان روز یک‌شنبه با بیان اینکه ۱۱تیم امدادی اورژانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) به مرز شلمچه اعزام شده‌اند افزود: درمان سرپایی یک هزار و ۶۱۰ نفر در کمپ های امدادی اورژانس فارس هم در روزهای گذشته انجام شده است .

مرادیان گفت: تیم های امدادی اورژانس فارس از ۲۱ مهر سال جاری در مرز شلمچه مستقر شدند و به صورت شبانه روزی به زائران حسینی، خدمات پزشکی ارائه کردند ، ۶۹ نفر نیز پس از دریافت خدمات پزشکی به بیمارستان آبادان منتقل شدند.

وی با اعلام تداوم استقرار تیم های امدادی اورژانس فارس تا پایان مراسم اربعین گفت: ارایه خدمات تیم های مستقر اورژانس فارس در مرز شلمچه که متشکل از ۴۳ کارشناس فوریت های پزشکی است، تا پایان مراسم اربعین و بازگشت کامل هموطنان از کشور عراق، هنوز ادامه دارد.

مدیر اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان فارستوصیه کرد: بهتر است زائران حسینی در مسیر بازگشت پیاده روی خود را پس از نماز صبح آغاز کنند، زیرا در ساعات ابتدایی روز، امکان گرمازدگی کمتر است؛ از کفش های بنددار استفاده کنند و هر چند کیلومتر یک بار در موکب ها استراحت نمایند.

مرادیان همچنین به زائران حسینی به ویژه بیماران مبتلا به دیابت توصیه کرد آنها مواد قندی مانند شکلات و بیسکوئیت به همراه داشته باشند تا در صورت افت قند، به سرعت از این مواد قندی استفاده کنند؛ در کوله پشتی خود، نام و شماره تلفن به همراه داشته باشند تا در صورت بروز حادثه احتمالی، قابل شناسایی و امداد رسانی باشند.

مدیر  اورژانس فارس با این هشدار که بیشترین بیماری که ممکن است زائران حسینی به آن مبتلا شوند، بیماری های ریوی است، افزود: ضایعات پوستی، آفتاب سوختگی و بیماری های گوارشی نیز، از دیگر بیماری هایی است که ممکن است زوار به آن مبتلا شوند.

بر اساس اعلام معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری فارس  حداکثر تا سه‌شنبه ۳۰ مهرماه ۹۸ تمام زائرین اربعین استان فارس به خانه‌های خود باز خواهند گشت. آخرین تعداد ثبت نام کننده های استان فارس در سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین حدود ۲۰۵ هزار نفر بوده است. بسیاری از زائرین استان فارس هم‌اکنون در مسیر بازگشت از عراق هستند و برخی نیز به استان وارد شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.