امسال چهلمین روز شهادت حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) با شنبه ۲۷ مهرماه همزمان است.
در این پیوند، شخصیت‌ها و ارگان‌های مختلف فارس از مردم برای شرکت در راهپیمایی جاماندگان از اربعین دعوت کردند.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ، استاندار فارس و تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) از مردم خواستند با حضور پرشور در این مراسم یک بار دیگر عشق و ارادت خود را به سالار و سرور شهیدان و عزم خود را برای استقامت در مسیر نورانی شهیدان کربلا به نمایش بگذارند.
همچنین نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، جامعه روحانیت شیراز، سپاه فجر فارس، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و شورای هیات‌های مذهبی شهرستان شیراز  با انتشار بیانیه‌های جداگانه از مردم استان برای حضور پرشور در راهپیمایی جاماندگان از اربعین دعوت کردند.

پیاده‌روی اربعین در ۷۶ نقطه فارس
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس پیش از این اعلام کرده است: پیاده‌ روی اربعین حسینی در ۷۶ نقطه فارس و در شهر شیراز با محوریت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام محمد رضایی با اشاره به ویژه برنامه‌های مراسم جاماندگان اربعینی حسینی(ع)در این استان افزود: امسال نیز همچون سال ‌های گذشته مراسم پیاده‌ روی جاماندگان اربعین حسینی همزمان با اربعین حسینی برگزار می‌ شود.
وی ادامه داد: مساجد و حسینیه‌ ها نیز در روز اربعین برنامه های ویژه‌ای را تدارک دیده‌اند.

راهپیمایی اربعین در شیراز
رضایی بیان کرد: مراسم پیاده‌ روی تجمع عظیم اربعین شنبه ۲۷ مهرماه راس ساعت ساعت ۹ صبح در چهار مسیر اصلی در شیراز برگزار خواهد شد.
وی گفت: تجمع بزرگ مردمی در صحن مطهر حضرت شاهچراغ(ع) راس ساعت ۱۰ صبح با حضور عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) که از خیل زائران اربعین حسینی جا مانده‌اند، همراه با نوحه ‌خوانی، مداحی و قرائت زیارت اربعین آغاز می‌شود.
رضایی با بیان اینکه تجمع بازماندگان فرصت بسیار خوبی برای کسانی است که دلشان با محبت اهل بیت(ع) گره خورده، اما امسال توفیق سفر به کربلا را نداشتند، از مردم شیراز خواست در راهپیمایی و تجمع جاماندگان از سفر اربعین حضوری پرشور داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به وجود بقاع متبرکه در مسیر پیاده ‌روی جاماندگان اربعین گفت: در مسیر حرکت پیاده‌ روی جاماندگان، در بقاع متبرکه نیز برنامه ‌های متعددی همچون زیارت‌ خوانی اربعین و برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر پیش‌ بینی شده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس اضافه کرد: برپایی ایستگاه توزیع کتاب، برپایی موکب های مردمی، برپایی غرفه نقاشی کودکان با عناوین کربلا، تهیه بروشورهای تبلیغاتی و ... از دیگر اقدامات کمیته فرهنگی برای برگزاری مراسم جاماندگان اربعین است.

مسیرها در شیراز
مسیرهای راهپیمایی اربعین حسینی در شهر شیراز  شامل مسیر شماره ۱ است که از میدان امام حسین (ع) آغاز می شود و در ادامه تا میدان شهدا  ، خیابان پیروزی ، چهارراه پیروزی ، بلوار شهید آیت الله دستغیب (ره) و حرم مطهر شاهچراغ(ع) امتداد دارد.
مسیر شماره ۲ از چهارراه غدیر(فلکه مصدق) ، خیابان لطفعلی خان زند ، چهارراه پیروزی، بلوار شهید آیت الله دستغیب (ره) تا حرم مطهر شاهچراغ ادامه دارد.
مسیر دیگر از چهارراه شاهزاده قاسم و خیابان حضرتی به  حرم مطهر ختم می شود و مسیر شماره چهار از چهارراه شهدای ۱۵ خرداد(پارامونت) آغاز می شود و در ادامه تا خیابان لطفعلی خان زند ، چهارراه مشیر، چهارراه پیروزی، بلوار شهید آیت الله دستغیب (ره) و حرم مطهر ادامه دارد.

محدودیت‌های ترافیکی
پلیس راهور فارس نیز اعلام کرد: برای حرکت آسان مردم در مسیرهای راهپیمایی اربعین، محدودیت‌های ترافیکی در کلانشهر شیراز ایجاد می‌شود.
براین اساس، از ساعت ۸ صبح روز شنبه ۲۷ مهر، در در مسیرهای میدان امام حسین به سمت میدان شهدا، میدان شهدا به سمت تقاطع پیروزی، تقاطع شهدای ۱۵ خرداد به سمت تقاطع پیروزی، تقاطع پیروزی به سمت حرم مطهر، تقاطع شاهزاده قاسم به سمت حرم مطهر و تقاطع غدیر به سمت تقاطع پیروزی محدودیت‌های ترافیکی اعمال خواهد شد.
پلبس از شهروندان خواست در روز اربعین حسینی از تردد و توقف در مسیرهایی که محدودیت ترافیکی دارند، خودداری و از مسیرهای جایگزین تردد کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.