حجت‌الاسلام احمد سلامی در تشریح ویژه برنامه‌های اربعین حسینی در حرم مطهر افزود: همچنین موکب حضرت شاهچراغ(ع) در کیلومتر ۲۰ جاده بوشهر، خان زنیان، جنب پمپ بنزین حسین آباد آماده پذیرایی از زائرین اربعین حسینی است.

وی اظهار داشت: پنجشنبه ۲۵ مهرماه، دعای پرفیض کمیل با نوای سیداحمد شمس قرائت خواهد شد و جمعه ۲۶ مهرماه در شب اربعین حسینی، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام و المسلمین خورشیدی به ایراد سخن می پردازد و حاج خلیل نگهبان مرثیه سرایی خواهد کرد.

وی افزود: به مناسبت اربعین حسینی، مسابقه اینترنتی "اربعین فراق" از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه برگزار می گردد که علاقه‌مندان به منظور شرکت در این مسابقه می‌توانند به بخش مسابقات پایگاه اینترنتـی آستان مقدس حضرت شاهچـراغ (ع) به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم شاهچراغ (ع) در ادامه به پیاده روی جاماندگان اربعین و تجمع بزرگ اربعین حسینی، در این حرم مطهر اشاره کرد و گفت: این پیاده‌روی در ۴ مسیر منتهی به حرم مطهر، شنبه ۲۷ مهر از ساعت ۹ آغاز خواهد شد و در ادامه هیات های مذهبی و سوگواران حسینی در حرم مطهر تجمع کرده و از ساعت ۹:۳۰ به سوگواری متحد و یکپارچه خواهند پرداخت.

وی در تشریح مسیرهای راهپیمایی گفت: مسیر شماره یک از میدان امام حسین(ع) آغاز و به سمت بلوار زند، میدان شهدا، خیابان پیروزی، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب، حرم مطهر خواهد بود. مسیر شماره دو از چهار راه غدیر آغاز و به سمت خیابان لطفعلی‌خان زند، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب، حرم مطهر منتهی می‌شود.

به گفته وی، مسیر شماره سه، چهار راه شاهزاده قاسم، خیابان حضرتی و حرم مطهر انتخاب شده است و مسیر شماره چهار نیز از چهار راه ۱۵ خرداد آغاز و به سمت خیابان لطفعلی‌خان زند، چهار راه مشیر، چهار راه پیروزی، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب و حرم مطهر ادامه می یابد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس، دیگر برنامه های اربعین حسینی در حرم مطهر را برپایی نمایشگاه کتاب، دوره آموزشی زبان عربی(لهجه عراقی)، نمایشگاه عکس اربعین در شبستان امام خمینی(ره) و برپایی ایستگاه صلواتی عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.