عنایت الله رحیمی عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان فارس افزود: نظارت بر خروجی فعالیت های این ستاد باید با جدیت دنبال شود.

استاندار فارس گفت:توجه به اهداف کمی و کیفی در  فعالیت های این ستاد ضروری است؛ زمان برگزاری جلسات با امور جوانان همخوانی ندارد و  انتظار دارم جلسات امور جوانان باید مفرح ترین امور دولتی باشد.
رحیمی همچنین به نهادهایی که در این جلسه غیبت داشتند تذکر داد و خواستار پیگیری چرایی نیامدن آنها شد.

شادی  جامعه و لزوم مدیریت طلاق

وی ادامه داد: جامعه در حال گذار است و سلیقه نسل امروز با پذیرش مباحث گذشتگان با تغیراتی مواجه است اما این به معنی عدم پایبندی به اصول نیست.

استاندار فارس اضافه کرد: گسترش شادی و نشاط اجتماعی و فردی از دیگر وظایف مسئولان امر است و برای اینکه این اهداف تحقق یابد نیاز به نهضت فرهنگی و فکری  است و حل مشکلات اقتصادی هم می تواند گره گشا باشد.

رحیمی با بیان اینکه اقناع اجتماعی نیازمند کار عمیق فرهنگی است، اظهار داشت:  با اصلاح مبحث ارتباط جوانان با یکدیگر می توان موضوع طلاق را در جامعه مدیریت کرد و در این زمینه اشتغال کارکرد مهمی در تحقق آن دارد.

او ادامه داد: نداشتن  شناخت و ارتباط سالم از دیگر عوامل گسترش طلاق است و در  اموری که منجر به کاهش طلاق میشود حمایت خواهیم کرد و سازمان های مردم نهاد ( سمن ها) می توانند نقش مهمی در این امر داشته باشند.

رسانه ها به کمک سمن ها بیایند

استاندار فارس بیان کرد: ارتباط آسان دستگاه های اجرایی با سمن ها نیز اجرایی شود و در راه تحقق این امر تمام رسانه ها به کمک سازمان های مردم نهاد بیایند.

مدیر کل ورزش و امور جوانان فارس: متولی جوانان نیستیم

 مدیرکل ورزش وجوانان فارس در این جلسه گفت : این اداره کل متولی امور جوانان نیست و صرفا هماهنگی لازم را با سازمان مربوطه انجام می دهد و ما نقش دبیر ستاد داریم.

حیدرعلی کامیاب کلانتری ادامه داد: از دستگاه هایی که عضو ستاد سامان دهی جوانان هستند می خواهیم گزارش عملکرد خود را در زمنیه نقشی که دارند ارسال کنند چرا که ملاک ارزیابی استان ها در ستاد کل امور جوانان، گزارش هایی است که به آنجا ارسال می شود.

وی همچنین به مجمع خیرین ازدواج اشاره کرد و افزود: دراین زمنیه استان فارس در کشور نمونه است و اتفاق های خوبی رخ داده است.

ستاد امور جوانان در  شهرستانها فعال شود

دبیر ستاد سامان دهی امور جوانان افزود: از استاندار فارس می خواهیم برای اینکه سازمان های مردم نهاد شهرستان ها بیشتر شکل گیرد، ستاد امور جوانان در تمام شهرستان ها تشکیل شود تا خانه های جوانی که در حال احداث هستند محلی برای فعالیت سمن ها باشد.

کامیاب کلانتری ادامه داد: ۶ خانه جوان در شهرستان های فارس آماده بهره برداری است و پیش بینی شده است تا پایان سال آینده پنج شهرستان دیگر  هم دارای خانه جوانان شوند.

در این نشست علی رضایی معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس گزارشی از عمکلرد دستگاه های مربوط به ستاد سامان دهی امور جوانان ارایه کرد و گفت: برخی از دستگاه ها هنوز گزارش ارسال نکرده اند.

۹۶۰۰ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.