لیلی دودمان عضو شورای شهر شیراز در آیین افتتاح بوستان جنگلی و گذر کودکانه در محله کوی زهرا افزود: ما باید به کودکانمان تعهد داشته باشیم و در هفته کودک اصولی را حاکم کنیم که کودکان در آن شادمان‌تر باشند.

دودمان با اشاره به استقبال مردم محله از بوستان جنگلی،گفت: جایی که مردم با شهرداری مشارکت داشته باشند حتما در حفظ و نگهداری آن نیز تلاش می کنند.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه کودک نباید از تبعیض رنج ببرد و باید در همه تصمیمات منافع کودکان نیز در نظر گرفته شود،گفت: کودک حق حیات و رشد دارد لذا ضروری است که منافع آنها در تصمیمات شهری لحاظ شود و شهرداری نیز شهر را شایسته کودکان بنا کند.

۱۰۰ پروژه عمرانی تا پایان سال جاری افتتاح می شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در این آیین با بیان اینکه نزدیک به صد پروژه ریز و درشت طی ۶ ماه آینده به بهره برداری می رسد،گفت: تمام این پروژه‌ها با رویکرد انسان محوری و محله محوری شهرداری شیراز است.

اسماعیل صالحی پروژه های بزرگ را از نیازهای ضروری شهری دانست و افزود: برخی از پروژه های کوچک در محلات نیز به نیاز شهروندان پاسخ می دهد و شهروندان از آن استقبال می کنند.

وی ادامه داد: شهرداری شیراز در نظر دارد فضاهای شهری را با رویکرد انسان محوری گسترش دهد تا مردم ساکن در محله نسبت به منطقه خود بیشتر احساس تعلق کنند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه شهرداری شیراز ترمیم آسفالت معابر را در دستور کار قرار داده اظهار داشت: در نهضت آسفالت که آغاز شده نزدیک به دو میلیون متر مربع از معابر شیراز آسفالت می شود.

صالحی با اشاره به افتتاح بوستان جنگلی در محله کوی زهرا گفت: با توجه به جمعیت زیادی که این منطقه دارد احداث چنین پارکی مورد نیاز بود بنابراین ساکنان محل ضمن استفاده بهینه از آن در حفظ و نگهداری آن نیز تلاش خواهند کرد.

شهروندان شریک خوب شهرداری

شهردار منطقه دو شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه شهروندان می توانند در حفظ ابنیه و تاسیسات شهری نقش موثری داشته باشند،گفت: در احداث این پارک شهروندان مشارکت و استقبال خوبی داشتند و قطعا در نگهداری آن نیز تلاش خواهند کرد.

مهران بهرامی نژاد با اشاره به اینکه این بوستان جنگلی در گذشته با درختان کاج به محلی نا امن درآمده بود و ساکنان نیز از این وضعیت ناراضی بودند،گفت: با همراهی شهروندان و طراحی خاصی که صورت گرفت این بوستان به شکلی زیبا طراحی شده است‌.

شهردار منطقه دو شیراز با بیان اینکه مساحت این بوستان چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع است، اظهار داشت: در این پارک حدود هزار متر مسیر پیاده طراحی شده است.

بهرامی نژاد با اشاره به وجود ۶۰۸ اصله درخت کاج در این پارک گفت: ۴۰۰ میلیون تومان هزینه احداث این بوستان شده است.

وی ادامه داد: محله کوی زهرا از همان سال تاسیس که دهه ۵۰ بوده بر مبنای محله محوری بنا شده است بنابراین ما نیز تلاش داریم تا کل منطقه را بر اساس محله محوری توسعه دهیم.

۹۸۷۳ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.