دکتر ملک حسینی  رئیس هیات امنای مجتمع درمانی ابوعلی سینا شیراز روز یک‌شنبه  در جمعخبرنگاران و اصحاب رسانه، با اشاره به تلاش برای راه‌ اندازی یک دانشگاه بین ‌المللی مرتبط با رشته پزشکی در این مرکز پژوهشی و درمانی، هدف از این اقدام را جذب نخبگان و استقرار آنها در این مرکز، در کنار دانشجویان خارجی عنوان کرد و گفت: با این کار، زمینه فعالیت آنها در بیمارستان پیوند اعضا و سرطان جنوب کشور فراهم می شود.

وی بیان کرد: از آنجایی که امروزه از بیماری سرطان به عنوان یکی از بیماری‌های شایع یاد می‌شود، ضروری است که درمان و پیشگیری از آن به موقع تشخیص داده شود تا بتوان از پیشروی بیماری در بدن جلوگیری کرد.

پدر پیوند کبد ایران با اشاره به شیوع این بیماری در بسیاری از افراد جامعه، گفت: ضروری است افراد برای پیشگیری و تشخیص این بیماری به پزشک مراجعه  کنند و از سلامت خود اطمینان یابند.

دکتر ملک‌حسینی ضرورت ساخت بیمارستان فوق تخصصی سرطان جنوب کشور در شیراز را به عنوان یک اقدام مهم را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد که با حمایت مسوولان و نیک اندیشان بتوان به اهداف عام‌المنفعه بیمارستان رسید و با ساخت آن، باری از دوش بیماران سرطان برداشت.

او خواستار حمایت نیکوکاران از ساخت و بهره‌برداری این پروژه شد و گفت: اگر بخواهیم زندگی و عمر مفیدی داشته باشیم ،باید در اقدامات خیرخواهانه مشارکت کنیم تا فلسفه وجودی خود را در این کره خاکی کامل کنیم، چرا که یکی از راه های مهم رسیدن به خدا، مشارکت در کار خیر است.

رئیس هیات امنای مجتمع درمانی ابوعلی سینا ادامه داد: در حال حاضر خیرینی در استان وجود دارند که نه تنها در عرصه درمان سهیم شوند بلکه نیت بلندشان موجب شده تا در مباحث علمی نیر مشارکت کنند.
او خواستار آینده‌نگری مسئوولان شد تا با افزایش وسعت مجتمع درمانی ابوعلی سینا بتوان برای آیندگان نیز گام‌های مهمی برداشت.

رئیس هیئت مدیره بیمارستان سرطان جنوب کشور نیز با بیان اینکه ٦٠٠ میلیارد تومان برای ساخت و بهره‌برداری این بیمارستان مورد نیاز است گفت: تاکنون خیرین یک پنجم این اعتبارات را  تامین کرده‌اند.

دکتر محمدهادی ایمانیه با اشاره به وضعیت مرکز سرطان جنوب کشور که در مجاورت بیمارستان پیوند اعضا در شهر جدید صدرا مراحل ساخت را طی می‌کند، گفت: اگرچه در سال‌های دور متوسط عمر افراد ٣٠ تا ٣٥ سال بوده اما امروزه با اقدامات پیشگیرانه و درمانی متوسط طول عمر به ٧٠ تا ٨٠ سال افزایش یافته به همین نسبت شانس ابتلا به بیماری سرطان نیز بیشتر شده است.

ایمانیه افزود: با پیشرفت‌های انجام شده در دنیا، ساخت یک مرکز فوق تخصصی سرطان در استان فارس برای ارائه خدمات به بیماران در جنوب کشور، به عنوان یک نیاز احساس می‌شد و در این راستا  ساخت بیمارستان فوق تخصصی سرطان، در دستور کار قرار گرفت.

رئیس هیئت مدیره بیمارستان سرطان جنوب کشور همچنین اعلام کرد:در آینده‌ای نزدیک با حمایت سپاه فجر فارس قرار است کار خاکبرداری این مرکز درمانی فوق تخصصی به عنوان یک کار عام‌المنفعه اجرایی شود، هزینه هر تخت از این بیمارستان، بدون تجهیزات   ٦٠٠ تومان برآورد شده و برای این بیمارستان هزار تخت‌خوابی، ٦٠٠ میلیارد تومان نیاز است که تامین این میزان اعتبار، شاهد بهره‌برداری کامل از این مرکز تا سه سال آینده خواهیم بود.

او همچنین خواستار حمایت شهرداری و شورای شهر شیراز برای سرعت گرفتن روند ساخت این بیماستان شد و گفت: در صورت حمایت مدیریت شهری برای تملک زمین موقوفه معزالوزرا، قادر به  رفع مشکل موجود خواهیم بود.

رئیس هیئت مدیره بیمارستان سرطان جنوب کشور ادامه داد: قرار است تا ساخت کامل این بیمارستان با همکاری اوقاف و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در محل مجتمع درمانی پژوهشی ابوعلی سینا واقع در صدرا محل درمان و نگهداری بیماران سرطانی راه‌اندازی شود که تحقق این مهم در گرو کمک شهرداری شیراز خواهد بود.

بزرگ‌ترین بیمارستان تخصصی سرطان جنوب کشور با یک هزار تخت خواب در شهر صدرا شیراز در حال احداث است .با بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز سرطان جنوب کشور تحول چشمگیری در راستای درمان و معالجه بیماران صعب‌العلاج سرطانی در ایران به‌ویژه کشورهای منطقه ایجاد خواهد شد.

این مرکز در چهار بلوک با سطح زیربنای ۹۴ هزار و ۷۰۰ مترمربع و در زمینی به مساحت ۴ هکتار شامل بلوک شمالی با سطح اشغال ۲ هزار و ۳۶۰ مترمربع در هفت‌ طبقه با سطح ۱۵ هزار مترمربع زیربنا در حال احداث است.

۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.