مهدی همتی یکشنبه در این باره گفت: تگرگ و طوفان به هفت زیر بخش باغبانی، زراعت، دام، طیور، زنبورعسل، جاده بین مزاع، ساختمان و تاسیسات کشاورزی خسارت وارد کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: این رخداد به محصولات هفت هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت کنجد،برنج، حبوبات، ذرت، جالیز، مرکبات و نخیلات خسارت های غیر قابل جبران وارد کرده است.

وی اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل برداشت محصولات زراعی و باغی به تازگی، تمام باغ ها و مزارع مناطق خسارت دیده در مرحله برداشت بوده اند که محصولات آنان از بین رفته یا بدلیل آسیب های تگرگ غیر قابل برداشت شده اند.

همتی با اشاره به ۶ میلیارد تومان خسارت وارده به بهره برداران بخش دام، طیور و زنبورعسل، بیان کرد: در این رخداد بیش از ۵۰۰ راس دام سبک و ۱۰ هزار کلنی زنبور عسل از بین رفته یا خسارت دیده است.

به گفته وی دامداری روستایی وعشایری و همچنین زنبورداری از مشاغل پر خطر بخش کشاورزی است که ضمن تولیدات قابل توجه خود همیشه در معرض حوادث غیر مترقبه بوده که طراحی و اجرای بیمه فراگیر محصولات کشاورزی در حمایت از این بخش موثر خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر اینکه گزارش ها و برآورد خسارت های روی داده تنظیم و به مراجع استانی ارجاع شده، گفت: وقوع خسارت های ناگهانی و سنگین این چنین موجب مختل شدن کسب درآمد بخش بزرگی از خانوارهای شهری و روستایی شده است.

قیروکارزین از قطب های مهم کشاورزی در استان فارس است که با تولید قریب به ۷۵۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی  ۴۰ درصد تولید لیموترش، ۵۴ درصد تولید لیمو شیرین، ۴۵ درصد تولید خرما، ۳۰ درصد لوبیا و ۲۰ درصد کنجد  استان فارس را به خود اختصاص داده است.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

۹۸۷۳ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.