حسین محمدی شنبه در جمع استادان و دانشجویان این دانشگاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید افزود: توسعه جامعه قبل از توجه به منابع مالی و فناوری، درگرو سرمایه‌های انسانی، فرهنگی، اجتماعی و محصول انسان‌های امیدوار، فرهیخته، توانمند و مسئولیت‌پذیر است که بخش اصلی و قابل توجه این سرمایه‌ها را دانشجویان تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد: دانشگاه یکی از مهم‌ترین نهادهای تولید معرفت است که با حساسیت نسبت به مسائل علمی، سیاسی، مدنی و اخلاقی می‌تواند سهم موثری در توصیف و تبیین آنها داشته باشد.
رئیس مرکز علمی کاربردی شهید رستمی شیراز تصریح کرد: هر کشوری که بخواهد وارد مدار توسعه شود بی‌شک باید این حرکت را از دانشگاه‌های خود آغاز کند و دانشجویان به عنوان موتور توسعه در صف نخست این حرکت قرار دارند.
محمدی، با اشاره به نقش استادان دانشگاه در رشد و پویایی دانشجویان افزود: استادان دانشگاه باید در کنار مباحث تخصصی علمی، موضوعات تربیتی و فرهنگی را نیز به دانشجویان تعلیم دهند تا دانشجو به رشد و پویایی لازم برسد.
وی اظهار داشت: اساس و بنیاد توسعه یافتگی بر تولید دانش و پژوهش استوار است و لازم است پژوهش و فناوری به منظور رسیدن جامعه به رفاه و استقلال واقعی در اولویت قرار گیرد.

مرکز علمی کاربردی شهید رستمی نزاجا در سال ۱۳۹۳ با هدف فعالیت در زمینه  آموزش، پژوهش، تولید و ترویج علم و تربیت نیروی انسانی کارآمد و فراهم کردن شرایط مناسب جهت یادگیری، تربیت جسمی و روحی کارکنان، فرزندان و خانواده‌های کارکنان شاغل و بازنشسته نیروهای مسلح مستقر در استان فارس و سایر سازمان‌ها و ارگان‌ ها تاسیس و هم اینک مشغول فعالیت است.
فعالیت این مرکز در مهرماه سال ۹۳ با ۲ رشته تحصیلی کاردانی شبکه‌های کامپیوتر و کاردانی مکانیک خودرو با ۶۰ نفر دانشجو آغاز شد و هم‌اینک در پنج رشته در مقطع کاردانی و پنج رشته در مقطع کارشناسی ۳۰۰ دانشجو را جذب کرده است و تاکنون ۲۰۰ دانشجو نیز از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.
از جمله ماموریت‌های این دانشگاه می‌توان به ارتقای سطح علمی کارکنان شاغل و بازنشسته نیروهای مسلح در رسته‌های مختلف و خانواده آنها و همچنین کارکنان سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها بنا به تقاضای آن مجموعه، گسترش فرهنگ پژوهش و تصمیم‌گیری بر مبنای آن، نوآوری و کارایی در اجرای تحقیقات آموزش عالی و ارتقای مهارت‌های شغلی و انگیزه کارکنان اشاره کرد.
مرکز علمی کاربردی شهید رستمی نزاجا هم اینک در مقطع کاردانی در رشته‌های مکانیک خودرو، شبکه های کامپیوتر، حسابداری، تربیت بدنی (مربیگری پایه آمادگی جسمانی) و مدیریت (امور اداری – امور دفتری) و در مقطع کارشناسی در رشته‌های مهندسی مکانیک خودرو، مهندسی فناوری اطلاعات، کارشناسی حرفه‌ای تربیت بدنی و کارشناسی حرفه‌ای مدیریت سرمایه انسانی دانشجو می‌پذیرد.
۶۱۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.