آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۱۲مهرماه با اشاره به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور، بیان داشت: مردم بیش از یک سال و نیم تحریم خردکننده و درهم شکننده دشمن را با عزت نفس و ایستادگی تحمل کرده‌اند و بنا بر دستورات رهبری در این خصوص در سال ۱۴۰۴ می‌توانیم به همه دنیا بگوییم در عرصه نبرد اقتصادی هم، تسلیم دشمن نشدیم و فشارهای اقتصادی ضربه‌ای به ما وارد نکرده است.

وی با بیان اینکه دشمن نمی‌تواند با تحریم و فشار اقتصادی ما را از مواضع خود عقب بنشاند، افزود: با این حال مجموعه قوای سه‌گانه باید تلاش کنند که تحریم‌ها به مردم فشار نیاورد و گرچه در این مدت تلاش‌هایی صورت گرفته؛ اما لازم و کافی نبوده است.

امام جمعه شیراز با اعلام اینکه وزیر کشور، به‌عنوان وزیر معین استان فارس در راستای اعمال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی دولت تعیین شده است، گفت: وزیر معین باید با همکاری مجموعه میدان‌داران استان، اهداف اقتصاد مقاومتی را پیش ببرد  و مردم فارس نیز باید مسائل را به‌صورت مرتب رصد کنند و خودشان نیز مطالبه‌گر باشند تا این استان در سال ۱۴۰۴ جایگاه مناسبی در کشور و در عرصه‌های مختلف بین‌المللی داشته باشد.

وی تاکید کرد: مدیران باید تلاش کنند که سومین حرم اهل بیت در قله فرهنگ اقتصاد و سیاست کشور بدرخشد.

پیروزی نیروهای زمینی انصارالله یمن، اثبات‌کننده بی‌گناهی ایران است  

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه‌های روز جمعه با اشاره به پیروزمندی نیروهای انصارالله یمن در نبرد زمینی، افزود: پیروزی این نیروها که دستاوردش اسارت چند هزار نیروی سعودی بود، ویژگی‌های برجسته‌ای دارد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه قدرت‌های جهان در عرصه نیروهای هوایی قدرت‌نمایی می‌کنند، ابراز داشت: قدرت‌های جهانی از مرگ می‌ترسند؛ بنابراین از نبرد زمینی هراس دارند؛  اما میدان‌داری نیروهای حق در نبرد زمینی قوی‌تر است و فتح نهایی با نیروی‌زمینی است.

وی ادامه داد: انجام موفقیت‌آمیز عملیات نصر من الله دست برتر نیروهای انصارالله یمن را در نبرد زمینی نشان داد و هم‌اکنون پیروزی در عرصه نبرد زمینی با انصارالله است و عربستان با همه متحدانی که با پول خریده است، هیچ غلطی نتوانسته بکند.  

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه تلاش‌ کشورهای دیگر برای اتهام‌زنی به ایران در بمباران مواضع آرامکو به نتیجه نرسید، بیان داشت: با وجود جوسازی‌های رسانه‌ای  که در این باره در دنیا صورت گرفت، اما موفقیت یمن در نبرد زمینی نشان داد که دخالت ایران در بمباران آرامکو از اساس نادرست است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: امروز امّ‌القرای جهان اسلام، بدون آنکه بترسد و بخواهد پنهان کند به همه اعلام می‌کند که اگر بخواهند عزت ما را مورد حمله قرار دهند،حمله سنگین نیروهای ارتش و سپاه پاسداران روبه‌رو خواهند شد که آن‌ها را تا آخر می‌کوبد و با خاک یکسان می‌کند.

امنیت دستاورد پنهان اما مهم نیروی انتظامی است

امام جمعه شیراز در ادامه به روز نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: دستاورد مهم نیروی انتظامی امنیت است و  نیروی انتظامی خدمت بزرگی به همه ملت می‌کند؛ اما چون ما دائماً از امنیتی مطلوب در کشور برخوردار هستیم، شاید به درستی از این نعمت آگاه نباشیم و ندانیم چه کسانی برای این امنیت تلاش می‌کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس همچنین با بیان اینکه گناه ناامیدی از خدا از گناهی که فردی مرتکب شده باشد، بیشتر است، افزود: ناامیدی از گناهان کبیره است. تنها گناهی که بخشیده نمی‌شود این است که برای خدا شریک قرار دهد اما برای بقیه گناهان امید بخشایش هست.

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه در رحمت خداوند بر روی کسی بسته نمی‌شود، تاکید کرد: اما دلیل نمی‌شود اگر کسی امیدوار است، به کارهای نادرستش ادامه دهد. فرد نباید از گذشته‌ای که خطا کرده ناامید باشد؛ اما توبه را فراموش نکند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان داشت: با خدا قهر نکنیم، ممکن است فردی رفتاری داشته باشد که مورد پسند کسی نباشد اما این بدان معنا نیست که او نباید توبه کند همه ما به درگاه خدا توبه کنیم.

۹۸۸۵ /۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.