چهل‌تنان در ادامه فعالیت خود و روایات نمایشی که سال‌های قبل از طریق شیوه‌های تعزیه و نمایش به صحنه برده است، در تجربه‌ای متفاوت با الهام از شیوه‌های روایت در نمایش ایرانی در کنار طراحی‌های تئاتر معاصر این اثر را به مدد بازیگران بزرگسال در کنار بازیگران خردسال برای اجرا آماده کرده است.

وی درباره این نمایش به ایرنا گفت: با توجه به فعالیت‌های پیشین گروه در زمینه تعزیه، امسال با فرم و شکل تازه‌ای از تئاتر دینی بر روی صحنه رفته‌ایم.

این هنرمند هدف اصلی از اجرای این نمایش را تجربه فرم‌ها و شیوه‌های اجرایی رسیدن به زبان نمایشی خاص عنوان کرد و افزود: به دلیل مشکلات متعدد و تنگناهایی که گروه‌های نمایشی با آن دست به گریبان هستند و همچنین عدم حمایت همه جانبه از سوی مدیران فرهنگی تنها دلخوشی نمایشگران همدلی و همراهی مخاطبان تئاتر است.

چهل‌تنان بیان داشت: امیدواریم در آینده افزون بر حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شاهد همراهی سایر نهادها و سازمان‌ها از هنر تئاتر باشیم؛ چراکه بی‌تردید تئاتر می‌تواند به عنوان هنری اجتماعی به فرهنگ‌سازی و بهبود معضلات و مشکلات جامعه کمک کند.

در این نمایش که ساعت ۱۸:۳۰ هر روز روی صحنه می‌رود، بازیگرانی از نسل‌های مختلف تئاتر و نیز هنر تعزیه در کنار یکدیگر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

درنا نصرت‌آبادی، نیلوفر تقوی‌فرد،حمید فهندژ سعدی، احمدرضا دهقانی، پویا چهل‌تنان، نوید حیدرپور، تینا گندم‌کار، تانیا نظری، کاوه خواجه و مهیار زاهدی به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

گروه  تئاتر  پویا از گروه‌های با سابقه نمایشی کشور است که از سال ١٣٦٦ فعالیت خود را در زمینه نمایش‌های کودک و نوجوان و پس از آن با سایر گونه‌های نمایشی ادامه داده است.

سوختن مدام بر محور صندوق نسوز، همه دزدها دزد نیستند، وقتی وودی آلن مادام بواری را ترجیح می دهد، روایتی دیگر از آرش، بندباز، رودگونه، چند روایت نامعتبر، مجلس سیاه‌بازی، جسدهای پستی، مجلس ضربت‌زدن، سه روایت عاشقانه از عشق، پره پروانه پولادی و مجلس موسیقی از جمله آثار این گروه در سال‌های اخیر است.

۹۸۸۵/ ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.