سرگرد پاسدار سید ‌مجبتی سرورزاده  چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سازمان بسیج سازندگی در محورهای محرومیت زدایی، اردوهای جهادی و کارهای اقتصاد مقاومتی ، اشتغال و صندوق های قرض الحسنه فعالیت صورت می گیرد.
وی ادامه داد: در زمینه محرومیت‌زدایی، شناخت مناطق محروم را نواحی بسیج صورت می‌دهند و پس از نیارسنجی، تامین اعتبار و اقدامات لازم در زمینه محرومیت‌زدایی انجام می‌شود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: همچنین ۱۹ پروژه فعال طرح کرامت در سطح استان و شهرستان ها داریم‌ که در حال انجام است که احداث حسینیه، فرهنگسرا، کتابخانه، پارک محله ای، سالن ورزشی، دارالقرآن ، خانه عالم و مرکز ترک اعتیاد را شامل می شود.
سرورزاده گفت:‌این پروژه ها در شهرستان های جهرم‌، نی ریز، لارستان، کازرون، خنج ،لامرد، شیراز  و بخش آباده طشک نی ریز است.
وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته با برگزاری اردوهای جهادی بیان کرد: اردوهای جهادی بخاطر این است که پروژه های در حال اجرا با هزینه کمتری اجرا شود؛ با توجه به استقبال گروه های جهادی از حضور در مناطق محروم از توان آن ها استفاده می شود.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: در کنار اردوهای جهادی و اجرای پروژه های عمرانی ، کارهای فرهنگی، ورزشی و درمانی نیز صورت می گیرد که فعالیت گروه های جهادی در استان در سال ۱۳۹۸، تاکنون نزدیک ۱۶۴ نفر روز بوده است.
سرورزاده افزود: در زمینه اردوهای جهادی در زمان سیل در استان فارس ۹۰ گروه جهادی در سیل شیراز بکارگیری شدند که هزار و ۸۷۰ نفر اردو صورت گرفته است و در این واقعه 
۲۳۵ خانه توسط گروه های جهادی تعمیر شد.
وی ادامه داد: در سیل لرستان ۱۱۵ گروه جهادی از استان فارس اعزام شدند، در سیل خوزستان نیز ۵۳ گروه جهادی در مهار سیلاب فعالیت کردند.
رئیس سازمان بسیح سازندگی استان فارس گفت: در منطقه شعیبیه شهرستان شوشتر تعمیرات ۱۵۰ منزل مسکونی و ساخت ۵۰ منزل مسکونی به سپاه فجر واگذار شد که با همکاری نیروهای جهادی توانستیم ۱۷۶ واحد تعمیری را زودتر از موعد تحویل دهیم.
سرورزاده افزود: ساخت ۵۰ منزل نیز در حال اقدام است و با برنامه ریزی صورت گرفته گروه های جهادی به منطقه شعیبیه اعزام می شوند و عملیات اجرایی این منازل پیشرفت خوبی دارد که امیدواریم در سه ماه چهارم سال به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: محور دیگر فعالیت سازمان بسیج سازندگی فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی است که در زمینه پرورش طیور ، پرورش زنبور عسل، پرورش دام، خیاطی، تولید و بسته بندی نباتی و دیگر بسته بندی محصولات فعالیت می شود.
وی اضافه کرد: همچنین در ارتباط با نیروگاه های خورشیدی کوچک اقدامات خوبی در حال انجام است و نیروگاه های خورشیدی کوچک را در منازل ایجاد می کنیم که به چرخه نیروی برق کمک می‌کند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: نزدیک ۲ میلیارد تومان بودجه در زمینه فعالیت های اقتصاد مقاومتی اختصاص داده شده است و اشتغالزایی خوبی با طرح های اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: در سال ۹۸  به ۲۶۱ شغل در زمینه اقتصاد مقاومتی و ۴۴ مورد در زمینه صنایع تبدیلی تسهیلات داده شده است.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان فارس در ادامه با اشاره به فعالیت های این قرارگاه گفت: این قرارگاه در حال حاضر در ۶ نقطه استان فارس شامل دهستان جوزار شهرستان ممسنی، دهستان  کوهمره شهرستان کازرون، دهستان دژکرد شهرستان اقلید، دهستان قشلاق شهرستان خرمبید و دهستان راهکان شهرستان جهرم و دهستان رودبال شهرستان استهبان فعالیت می کند.
سرورزاده افزود: این قرارگاه در زمینه زیرساخت و عمران، تعلیم و تربیت، بهداشت و سلامت، اشتغال و معیشت و فرهنگی و اجتماعی فعالیت می کند.
وی ادامه داد: در زمینه زیرساخت و عمران ۱۵۷ پروژه شناسایی، احصا و معرفی شده است و اولویت با پروژه هایی است که ختم به اشتغال می شود یا با زیرساخت اصلی روستا مرتبط است.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان فارس گفت: در تمامی دهستان ها کار به نحو احسن انجام شده و مردم خیلی خوب استقبال کردند، به عنوان مثال پروژه ای با یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان بالغ بر ۷ میلیارد تومان خروجی و ارزش دارد.
سرورزاده افزود: به عنوان مثال در جوزار نورآباد ممسنی برای هزار و ۸۰۰ متر کانال آبرسانی نزدیک ۱۰۰ میلیون هزینه کردیم در حالی که کارشناسان معتقدند این پروژه بیش از ۸۰۰ میلیون تومان ارزش دارد و دلیل این کاهش هزینه همکاری خوب مردم است‌.
وی ادامه داد: این پروژه در ۸۰ روز اجرا شده که نزدیک ۸۰ نفر از مردم بدون هیچ دستمزدی در این پروژه فعالیت کردند.
۹۲۵۴ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.