پرونده از اوج افتادگی این باشگاه پرافتخارو با سابقه و همچنین محبوب که جام های بسیاری را در دوران شکوفایی کسب کرده بود، با عملکرد مدیر وقت شرکت برق منطقه ای در سال ۱۳۹۱با واگذاری  به بخش خصوصی، گشوده شد.

در آن زمان وزارت نیرو طفل معصومش را که دوست نداشت به سر راه گذاشت در حالی که در همان سال ها و پس از آن وزارت صنایع و معادن و وزارت نفت تیمداری می کردند و اینک هم این روال ادامه دارد و هزینه های زیادی هم برای تیم های بزرگی همچون استقلال و پرسپولیس، پاس، نفت، پیکان، سایپا و بسیاری از تیم های دولتی دیگر صرف می کنند اما گویا قرار بود تیم نارنجی پوش برق شیراز قربانی این تصمیم غیرکارشناسی شود.

تصمیم عجولانه 

تصمیم گرفته شد در دولت دهم باشگاه باسابقه برق شیراز به شخصی که اصالتی استان فارسی داشت سپرده شود و این شخص هم پس از عدم موفقیت، در یک معامله شبهه برانگیز با فروش ۵۰ در صد از سهام امتیاز، این تیم را به اشخاص دیگری واگذار کرد تاجایی که این باشگاه که قهرمان ایران شده بود و سابقه حضور در جام باشگاه های آسیا معتبر ترین جام قاره کهن را در کارنامه داشت روند نزولی خود را به سرعت آغاز و به دسته سوم و سپس به محلات شیراز سقوط کرد.

زمانی که زیر ساخت ها برای واگذاری تیم ها به بخش خصوصی فراهم نشده و تسهیلاتی برای این بخش در نظر گرفته نشده نتیجه تصمیم عجولانه آن می شود که تیم برق شیراز به راهی برود که پاس تهران که قهرمان آسیا شد برود، اگرچه مالک تیم برق تصمیم گرفته دوباره این چراغ پرفروغ درگذشته را نورانی کند.

امتیاز دسته سوم را خریداری کردیم

مالک تیم  برق شیراز به ایرنا گفت: هم اینک تیم های پایه ما در رده نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید فعال هستند و در رده بزرگسالان هم امتیاز تیم پویندگان مرودشت را در دسته سوم خریداری کردیم تا از این رده شروع کنیم.

هادی شیروانی ادامه داد: هدف از شرکت در مسابقات فوتبال دسته سوم این است که بتوانیم بصورت ریشه ای راه موفقیت وصعود این تیم ۷۳ ساله را رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: به رغم مشکلات اقتصادی برنامه ریزی کرده ایم که به دسته دوم صعود کنیم.

بازیکنان گران فارسی 

شیروانی ادامه داد: ابتدا جمشید غدیری را  که سابقه خوبی در فوتبال کشور دارد به عنوان سرمربی تیم انتخاب کردیم و برای گزینش بازیکنان یک فراخوان ۴۵ روزه  دادیم تا از ظرفیت‌های استان فارس استفاده کنیم اما این امر میسر نشد و بازیکن مورد نظر سرمربی تیم وجود نداشت  و مجبور شدیم هفت بازیکن غیربومی بگیریم اگرچه در فوتبال حرفه ای دیگر بحث بازیکن بومی و غیر بومی منسوخ شده است.

وی اضافه کرد: با چند بازیکن شیرازی که در تیم های خارج از استان بازی می کنند مذاکره کردیم اما چون قیمت بالایی پیشنهاد کردند نتوانستیم آنها را جذب کنیم.

تصمیم برای فوتبال فارس در پشت درهای بسته

شیروانی با بیان اینکه برای مشکلات و رکود فوتبال فارس می توان یک کتاب قطور نوشت، افزود:فوتبالی که برایش پشت درهای بسته و دورهمی تصمیم گرفته می شود و هیچ گونه نظارتی هم وجود ندارد باید هم بیمار شود و مربیان دلسوز و پیشکسوتان در خانه نشسته اند و تسلیم روش های خصمانه و غیر اصولی عده ای شده اند.

 وی اظهار امیدواری کرد با اقدامات استاندار ورزش دوست فارس  و پیگیری مدیرکل ورزش و جوانان این استان شاهد اوج دوباره فوتبال فارس و این باشگاه باسابقه در کشور باشیم.

۹۶۰۰ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.