معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس پنجشنبه درباره شرکت هنرمندان استان در این دوره اظهار داشت: داوری این آثار بر اساس معیارها و شاخص‌های مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیبایی شناسی سنتی، نو آوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات صورت می‌گیرد. 
حیدرعلی زاهدیان نژاد از برگزاری پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی کشور در ششم مهرماه ۹۸ در شیراز خبر داد.
زاهدیان نژاد همچنین اعلام کرد: دراین دوره، آثار و محصولات صنایع دستی استانهای فارس، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس اضافه کرد: آثار دریافتی از هنرمندان فارس در رشته های منبت، خاتم، حکاکی روی سنگ، چوب و استخوان، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، دست‌بافت‌های‌ داری، حصیر بافی، کاشی هفت رنگ، ساخت و سازهای سنتی، خراطی، نگارگری و ... است. 
این مقام مسئول با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ هزار صنعتگر صنایع دستی و هنرهای سنتی در فارس خاطر نشان کرد: دوره های داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی هر دو سال یک بار برگزار می شود و در دوره قبل ۱۹ اثر از فارس این نشان را دریافت کردند.
۹۸۷۳/ ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.