دبیر نهمین شب شعر عاشورایی عشایر چهارشنبه شب در حاشیه برگزاری این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این رویداد ادبی به‌منظور تبلیغ و ترویج فرهنگ باارزش و چهره واقعی عشایر برگزار شده است.

امین الله قربانی کشکولی ابراز داشت: عموماً عشایر را با نماد موسیقی و آواز و لباس می‌شناسند؛ اما  تلاش کرده‌ایم  از زاویه جدیدی به معرفی این قشر جامعه بپردازیم، از همین رو بر آن شدیم اعتقادات دینی و مذهبی عشایر را از نگاه عاشورایی و کربلایی نشان دهیم.

وی صبغه برگزاری شب شعر عاشورایی عشایر را سال ۱۳۹۰ دانست و افزود: تاکنون ۸ دوره از این مراسم ادبی در سطح استان برگزار شده است و با توجه به استقبال شاعران از آن و ظرفیت هایی که در این حوزه وجود دارد، در مهرماه جاری این شب شعر در سطح ملی با عنوان سوگواره شعر عشایر در تهران نیز برگزار خواهد شد.

دبیر نهمین شب شعر عاشورایی عشایر خاطرنشان کرد: ۴۰ اثر به این شب شعر ارسال شد که از این میان ۱۲ عنوان شعر برای خوانش در این مراسم انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی شب شعر عاشورایی عشایر کشور همچنان در شیراز برپاست، گفت: برگزاری مراسم اینچنینی به ایجاد مجموعه‌ای هنری در زمینه مذهبی و آیینی یاری می‌رساند.

۹۸۸۵ /۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.