عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت روز سه‌شنبه با بیان اینکه تقاضا برای ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس در حال افزایش است،افزود: در این زمینه تاکنون تعداد ۴۹ مجوز گلخانه کوچک مقیاس در سطح ۱۰ هزار ۱۷۷ متر مربع صادر شده  که تعداد ۲۸ مورد پروانه تاسیس در سطح ۸۰۸۲ متر مربع و ۲۱ مورد پروانه بهره برداری در سطح ۲۰۳۵ متر مربع است.

رحیمی هدف از صدور مجوز گلخانه‌های کوچک مقیاس را  اشتغالزایی در روستاها به خصوص اشتغال زنان روستایی دانست و گفت: جلوگیری از مهاجرت روستائیان  به شهرها و تبعات مثبت این فرآیند مشهود است .

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات ویژه به متقاضیان تاسیس گلخانه‌های کوچک مقیاس،گفت: در راستای  حمایت از این واحدها و کمک به احداث آنها، تشکیل پرونده و پرداخت  تسهیلات کم بهره  با سود هفت  و ۹ درصد بر اساس مناطق برخوردار و غیر برخوردار در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اضافه کرد: تاکنون برای تعداد ۱۳ نفر از متقاضیان طرح مذکور در سطح ۳ هزار ۵۰۰ متر مربع تشکیل پرونده انجام شده و در سامانه تسهیلاتی وزارت جهاد کشاورزی با نام سیتا نیز ثبت نام شده‌اند.

رحیمی یادآور شد: نیاز به سرمایه گذاری با حجم اندک، اعطای تسهیلات کم بهره، هزینه احداث کمتر نسبت به گلخانه‌های بزرگ از مهمترین مزایای ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس است.

شهرستان مرودشت در فاصله حدود ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

۹۸۷۳ /۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.