محمدرضا افراسیابی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از معضلات شرکت‌های تولیدی و پخش در قسمت فروش و بازاریابی، نبود فروشنده حرفه‌ای است؛ به همین سبب با تدریس این رشته، بنا داریم تا علاوه بر تربیت فروشنده های حرفه ای، مشکلات فراروی این شرکت ها از حیث کمبود فروشنده را برطرف کنیم. 
وی ادامه داد:یکی از وظایف مراکز اموزش علمی و کاربردی، شناسایی مشاغل کاربردی و براساس آن، تهیه و تدوین دوره های تخصصی کوتاه مدت در قالب تک‌پودمان و دوره‌های مقطع دار دانشگاهی است؛ به همین دلیل با دو شرکت بزرگ تولیدی جهت آموزش کارکنانشان در رشته های تخصصی مورد نیاز تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌ایم. 
رئیس مرکز آموزش علمی و کاربردی خانه کارگر فارس ادامه داد:‌ هدف از طراحی رشته های کارشناسی و استقرار محیط کسب و کار نیز تربیت افرادی است که کسب و کارهای نوپا و بروز را در جامعه طراحی و اجرا می‌کنند.
وی زمان احتمالی آغاز جذب دانشجو در این رشته‌ها را بهمن‌ماه امسال اعلام کرد. 
افراسیابی در ادامه یادآور شد:‌ تفاوت اساسی دانشگاه علمی و کاربردی با سایر دانشگاه های کشور این است که  فضای محیط کار این مراکز واقعی است و به همین دلیل، در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ۵۰۰ساعت در محیط کار  آموزش لازم به دانشجویان ارائه می‌شود و افزون بر ۶۰ درصد دروس به صورت عملی است. 
به گفته وی، هم‌اینک حدود ۵۰۰ مرکز دانشگاه جامع علمی و کاربردی در سطح کشور فعال است که از این تعداد ۲۲ مرکز آن در فارس قرار دارد و در آنها، بیش از ۸۰۰ رشته مهارتی آموزش داده می شوند.
وی ادامه داد: مرکز آموزشی علمی و کاربردی خانه کارگر شیراز فعالیت خود را از سال ۱۳۷۲ آغاز کرده است و ۶۵۰ دانشجو در ۱۳ رشته کاردانی و  هشت رشته کارشناسی در این مرکز درحال تحصیل هستند. 
۹۶۸۸/ ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.