استانداردسازی وسایل بازی شهربازی‌ها همواره یکی از دغدغه‌های اجتماعی بوده که در صورت غفلت خسارت‌ها و آسیب های مادی و معنوی زیادی بر جامعه برجا می گذارد که پیشگیری از آن نیازمند نظارت مستمر دستگاه های ذیربط و متولیان شهربازی هاست.

نبود یا ضعف نظارت و نداشتن دقت در استاندارد وسایل بازی ها می تواند لطمه های جبران ناپذیری را به خانواده‌ها و جامعه وارد کند.

مرتضی رهنما روز دوشنبه در دومین نشست شورای استاندارد استان فارس افزود: در سال جاری تا کنون  ۱۰۵ استاندارد ملی توسط کارشناسان اداره‌ کل استاندارد فارس مورد بازنگری قرار گرفته و همچنین هزار و ۶۰۰ نمونه از واحدهای تولیدی به صورت اتفاقی برداشت و مورد آزمون قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این مدت نازل‌های سوخت استان سه هزار و ۱۴۰ بار مورد بازرسی قرار گرفته که تخلف خاصی مشاهده نشده است.

مدیر کل استاندارد فارس همچنین بر ضرورت استانداردسازی آسانسورهای عمومی و دولتی تاکید کرد و گفت: در سال جاری برای هزار و ۵۰۰ آسانسور تاییدیه استاندارد صادر شده است.

رهنما یادآور شد: در حال حاضر هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی تحت نظارت اداره‌ کل استاندارد فارس قرار گرفته که سه هزار و ۸۰۰ فرآورده و هزار و ۵۴۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این نشست با تاکید بر لزوم برگزاری جلسه شورای استاندارد استان در هر فصل گفت: لازم است در خصوص افزایش دوره‌های آموزشی و ترویجی استاندارد، ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی و تشکل‌های بخش خصوصی در زمینه تدوین و اجرای استانداردها و استانداردسازی آسانسورهای مراکز عمومی و دولتی اقدامات موثری بعمل آید.

۹۲۵۴/ ۶۱۱۳ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.