این اظهارات را عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس روز یکشنبه در نخستین گردهمایی شورای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس بیان کرد.
وی گفت:‌ در ادارات و دستگاه‌ها، بایدها همان امور معروف و نبایدها منکرات هستند.
وی  این بایدها و نبایدها را  در  سه وجه برخورد ارباب رجوع، ارتباط با همکاران و انجام وظایف سازمانی دسته بندی کرد و افزود:  تکریم ارباب رجوع و حفظ حرمت و کرامت آنها، خوش‌رویی،  پاسخگویی به مطالبات مردم، کسب رضایت مردم، رعایت عدالت و انصاف اخلاق و تواضع و اینکه واقعا اعتقاد داشته باشیم مردم ارباب ما هستند از جمله این بایدها و امور معروف در ادارات و دستگاه‌هاست.

انتخابات عرصه تبلور امر به معروف و نهی از منکر است
استاندار فارس با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری،  انتخابات را عرصه ای برای تبلور امر به معروف و نهی از منکر دانست و عنوان کرد: رعایت حقوق مردم از سوی همه نهادها، رعایت انصاف و عدالت در خطابه ها و تریبون ها،  ترویج امید آفرینی و اخلاق اسلامی، دوری از سیاه نمایی، عدم استفاده از امکانات درراستای تخریب دیگران  از جمله اقداماتی است که در فضای انتخابات  ترویج و تحقق امر به معروف و نهی از منکر را در پی خواهد داشت.
رحیمی همچنین بر لزوم هماهنگی عمل و گفتار در تاثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.
وی ابراز امیدواری کرد جامعه اسلامی که هدف معصومین ، امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده و شهدای زیادی نیز در این راه جان خود را تقدیم کرده اند  محقق شود و همه ما ترویج کننده بهترین ارزش های انسانی در جامعه باشیم.

نیاز جامعه
استاندار فارس فریضه امر به معروف و نهی از منکر را نیاز امروز جامعه دانست و عنوان کرد: امر به معروف دعوت‌ به همه نیکی‌ها و نهی از منکر  پرهیز از همه زشتی‌ها است بر مبنای فطرت انسان‌هاست.
رحیمی  با تاکید بر اینکه هدف اساسی امر به معروف و نهی از منکر رضای حق تعالی و اصلاح امور جامعه است، افزود: تحقق این هدف نیازمند اندیشیدن، برنامه‌ریزی و یافتن راهکارهای مناسب و عملی کردن این راهکارها بر اساس تدبیر است.
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای اثرات مثبتی در جامعه است، خاطرنشان کرد: عزت و سربلندی جامعه اسلامی در سایه این فریضه پایدارتر خواهد شد؛ از این رو هر یک از ما باید تلاشی بیش از گذشته با ترویج خوبی‌ها و کاهش منکرات از این عزتمندی حفاظت و حراست کنیم.
استاندار فارس هدف همه انبیا و اولیای الهی را امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: در سایه این امر واجب، امنیت که نیاز اساس جامعه است، برقرار شده و کسب حلال رونق می‌یابد.
رحیمی با بیان اینکه باید با اندیشه و تفکر بهترین و موثرترین روش‌های ترویج و ارائه امر به معروف و نهی از منکر را به کار گرفت، اظهار کرد: حسن برخورد، حسن خلق، جلب اعتماد مخاطب، در نظر گرفتن شرایط روحی و روانی مخاطب، احترام به عقاید شخصی و هدف قرار دادن منکر به جای شخصی که مرتکب آن  شده است  در اثر گذاری امر به معروف و نهی از منکر موثر خواهد بود.
۹۸۸۵/ ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.