بابک دین‌پرست در سخنانی در این بازدید افزود:‌ با توجه به اینکه این پروژه در توسعه استان فارس نقش مهمی دارد باید تلاش کرد تا با تامین اعتبار مورد نیاز به پیشرفت کار سرعت بیشتری بدهیم. 
معاون وزیر کشور در ادامه با اشاره به اعتبار  ۲۰۰ میلیارد تومانی این پروژه اظهار داشت: هم اینک،‌ کارگاه این طرح فعال است، ما هم تلاش می‌کنیم با توجه به وضعیت مالی دولت، تا اعتبار مورد نیاز این سد تامین شود.

بازدید معاون وزیر کشور از عملیات اجرای سد نرگسی


اهداف احداث سد نرگسی
بنا بر اعلام نماینده مجری طرح سد در شرکت آب منطقه‌ای استان فارس، عملیات اجرایی احداث سد نرگسی با ظرفیت آبگیری ۱۱۳ میلیون متر مکعب آب از سال ۸۹ آغاز شده است. 
امین قربانی گفت: از  اهداف اجرای این طرح کنترل سیلاب تامین آب کشاورزی اراضی پائین دست سد، تامین آب شرب و صنعت شهرستان های کازرون، فراشبند و منطقه صنعتی زاگرس جنوبی و تامین آب زیست‌محیطی و تولید انرژی برقابی است.
نماینده آب منطقه ای گفت یکی دیگر از اهداف این سد انتقال سالیانه ۲۰ میلیون متر مکعب آب به در یاچه پریشان است این مسئول اب منطقه ای افزود برای اتمام این طرح سد نرگسی ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است که  تا کنون برای ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است . قربانی در ادامه افزودر صورتیکه   تامین اعتبار مورد نیاز این سد تا دوسا ل نیم دیگر به اتمام خواهد رسید وی اعتبارتخصیصی امسال ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد

برای انتقال آب به تالاب پریشان به ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است
نماینده شرکت آب منطقه ای فارس در حاشیه بازدید معاون وزیر کشور این را نیز گفت که برای اجرای طرح انتقال آب از سد نرگسی به تالاب پریشان ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که قرار است بخشی ازاین اعتبار را سازمان حفاظت محیط زیست و بخشی را نیز شرکت آب منطقه‌ای تامین کند که مقدمات کار صورت گرفته است.
به گفته این مقام مسئول، نوع سد نرگسی سنگ‌ریزه‌ای با هسته رسی است و ارتفاع آن از بستر رودخانه ۷۷ متر، طول تاج سد ۶۰۰ متر و عرض تاج سد ۱۰ متر است. 

معاون وزیر کشور در ادامه سفره به کازرون درجلسه فعالین اقتصادی شهرستان کازرون شرکت کرد و مسائل و مشکلات آنها را در نشستی با حضور مسئولان از جمله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بررسی کرد. 
شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است. 
۹۶۰۳/ ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.