جلیل حسنی با بیان اینکه لارستان نخستین خاستگاه حکومت اسلامی و شهر خیرین است، افزود: با وجود آنکه ۳۸ درصد مردم این خطه را اهل سنت تشکیل می دهند، خوشبختانه یک وحدت مثال زدنی بین شیعه و سنی در کشور به نمایش گذاشته‌اند.

فرماندار ویژه لارستان گفت: با توجه به این موارد خواسته‌هایی با مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شده که از جمله آن‌ها می توان به ایجاد پنج سایت روستایی و پنج سایت در شهرک های جدید و نوسازی شبکه ارتباطی موجود در لارستان با توجه به فرسودگی شبکه‌ها اشاره کرد.

حسنی تصریح کرد: توقع می رود بدلیل اینکه تعداد زیادی از مردم لارستان با خارج از کشور ارتباط دارند و امکانات موجود در آنجا را با کشور خودمان مقایسه می کنند، به این منطقه بیش از پیش رسیدگی شود.

امام جمعه لارستان نیز در این جلسه با بیان اینکه در لارستان یک منبع سرمایه انباشته موجود است که به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم امکان بهره برداری و سرمایه گذاری مناسب از آن وجود ندارد، گفت: این منبع عظیم بصورت انباشته باقی مانده است.

حجت الاسلام سید مختار موسوی وجود جوانانی مستعد و با ضریب هوشی بالا در لارستان را دیگر نقطه قوت این شهرستان برشمرد و افزود: در کنکور سراسری امسال دانش آموزان لارستانی با کسب ۲ رتبه تک رقمی این مهم را نمایان کردند.

وی با اشاره به اینکه نبود برخی ظرفیت‌های بایسته در لارستان همچون اشتغال از طریق ایجاد شرکت های دانش بنیان است که می بایست به آن پرداخته شود، تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که می توان به آن اشاره کرد توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مانند درز و سایبان و صحرای باغ است که باید بیشتر به حل مشکل آنها پرداخت.

امام جمعه لارستان گفت: این نکته و سوال هم قابل مطرح شدن است که وزیر ارتباطات چه ظرفیت‌ها و برنامه‌هایی را می توانند به کار گیرند تا لارستان در جهت رونق اقتصادی و فرهنگی در حیطه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قدم بردارد.

نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه درخواست‌هایی را به وزیر ارتباطات داده ایم و ایشان نیز قول مساعد داده اند، گفت: یکی از ویژگی های مردم این منطقه متدین و ولایی بودن آنان در سایه روحانیت است که موجب شده یک وحدت مثال زدنی در بین اهالی تشیع و تسنن در سطح منطقه به وجود آید.

جمشید جعفرپور با اذعان به اینکه لارستان جز نخستین شهرستان‌هایی بوده که به واسطه ارتباط با خارج از کشور دارای شبکه ارتباطی تلفن همراه شده است، اظهار داشت: بهره بردای از فیبرنوری به صورت گسترده در منطقه، ایجاد هاب توزیع کالاهای پستی در لارستان، تقویت تجهیزات ارتباطی با توجه به بین المللی بودن فرودگاه لارستان و همچنین تبدیل شدن لارستان به شهر الکترونیک با توسعه تجهیزات الکترونیکی از جمله درخواستهای قابل طرح است.

شهرستان لارستان در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز دراستان فارس قرار دارد .

۹۲۵۴ / ۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.