طلایه‌داران و فعالان امر به معروف و نهی از منکر در واپسین روز از هفته امر به معروف و نهی از منکر، پس از به‌جا آوردن فریضه عبادی و سیاسی نماز جمعه از بست شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ (ع) راهپیمایی کردند.  

راهپیمایان در این مراسم با برافراشتن پرچم‌های عزای حسینی، یادآور شدند که دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر هدف اصلی قیام امام حسین (ع) بوده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: امر به معروف نقطه مقابل مکاتب غربی است و اصل شیعه‌گری و مسلمانی در این مساله نمایانگر می‌شود.

سلیمان مهدوی افزود: امر به معروف به معنای نجات یکدیگر و تکامل است و این یعنی باید به سمت جامعه‌ای مدنی حرکت کنیم که همه از آن نفع ببرند و کسی زور نگوید و هر کسی زور گفت بقیه جلوی او بایستند.

وی عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر در سال ۹۸ را  «نهضت حسینی، مطالبه‌گری و مسئولیت اجتماعی» اعلام کرد.

همچنین در این مراسم که با حضور خیل عظیم نمازگزاران و نیز پیروان حسینی برگزار شد، پیکر شهید تازه تفحص‌شده دفاع مقدس، شهید حسن صادقی  بر دستان مردم شیراز تشییع شد.

پیکر مطهر شهید صادقی  روز چهارشنبه وارد استان فارس شد، این شهید دوران دفاع مقدس  جمعی ژاندارمری سابق (نیروی انتظامی) بود که  در سال ۶۷ در عملیات تک دشمن به شهادت رسید و به تازگی توسط کمیته جست‌ وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در منطقه عملیاتی زبیدات تفحص شده است.

پیکر این شهید والامقام  بعد از وداع در شیراز، روز شنبه به زادگاهش شهرستان استهبان منتقل خواهد شد و روز یکشنبه با حضور پر شور مردم شهیدپرور این شهرستان تشییع و خاکسپاری می‌شود.


۹۸۸۵ / ۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.