دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در استان فارس روز جمعه ۱۵ شهریورماه درباره این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برگزاری این همایش فریاد مظلومیت شیرخواره کربلا و محکوم کردن کشتار کودکان بی گناه است.

شاهرخ صبوری با بیان اینکه در سال جاری  ۶۰۰ نقطه فارس از جمله بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و تکایا، آماده برگزاری این تجمع شدند از اجرای این مراسم در ۶ هزار و ۲۰۰ نقطه در کشور سخن گفت.

وی از شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) با عنوان محور برگزاری این همایش در استان فارس یاد کرد و افزود: امسال پانزدهمین سال برپایی این همایش عظیم است و استان فارس برای ششمین سال متوالی مقام نخست را در اجرای این برنامه به خود اختصاص داده است.

دبیر همایش شیرخوارگان حسینی در فارس با اشاره به اینکه امسال با کمک خیران و افرادی که نذر داشتند، ۸۰ هزار دست لباس دوخته و تهیه شد، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۳۵ هزار دست لباس برای توزیع در شهرستان‌های استان فارس اختصاص داده شد و مابقی در ورودی حرم مطهر احمدبن موسی (ع) توزیع شده است.

قرائت سراسری نذرنامه همایش، برپایی ایستگاه‌های پزشکی رایگان برای ارائه خدمات معاینه و مشاوره پزشکی مادر و کودک، در صحن حرم مطهر شاهچراغ (ع) از برنامه‌های این همایش در شیراز بود.

همایش شیرخوارگان حسینی از سال ۱۳۸۳ در تهران آغاز شد و به مرور در سایر شهرها نیز گسترش یافت. برای برگزاری این مراسم مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع)  تشکیل شد. از سال ۱۳۹۰ این همایش در بسیاری از روستاها، ۸۰۰ شهر ایران و کشورهای دیگر گسترش یافت.

در بیان نحوه شهادت حضرت علی اصغر (ع) آمده است : زمانی که تمام یاران امام حسین (ع) شهید شدند، حضرت علی اصغر (ع) در خیمه از عطش بی‌تاب شده بود. امام حسین (ع) این طفل کوچک را برداشت و به سمت سپاه دشمن رفت و از آن‌ها خواست وی را آب بدهند.

امام (ع)، خطاب به دشمن فرمود: از یاران و فرزندانم، کسی جز این کودک نمانده ‌است. نمی‌بینید که چگونه از تشنگی بی تاب است؟

روایت شده است امام حسین (ع) هنوز در حال گفت‌وگو با دشمنان بود که تیری از کمان حرمله ‌آمد و گوش تا گوش حلقوم علی اصغر (ع) را درید. امام حسین (ع) خون گلوی او را گرفت و به آسمان پاشید.

۹۸۸۵ /۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.