مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بر ضرورت توجه به نکات ایمنی در مساجد،حسینیه ها، تکایا و هیات‌های مذهبی در ایام ماه‌های محرّم و صفر تاکید کرد.

وحید قاضی پور  روز شنبه در این باره اعلام کرد : از آنجا که در زمان برگزاری مراسم ایام ماه محرم هیات‌ها و دسته‌های عزاداری از وسایلی مانند بیرق، علم، کتل و غیره استفاده می کنند، گاهی اوقات شاهد حوادث ناگواری نظیر برق گرفتگی، آتش سوزی و... ناشی از برخورد این وسایل با شبکه‌های توزیع برق هستیم که صدماتی را به دنبال داشته است.

این مقام مسوول ادامه داد: ازآنجا که نصب بنر و پرچم مختص ایام سوگواری بر روی پایه‌های برق و سایر تجهیزات جانبی منجر به وقوع حوادث برق گرفتگی می شود، بنابراین هیات‌های مذهبی از ساخت و جوشکاری روی پایه‌ها و به دنبال آن صعود افراد از تاسیسات برق رسانی جهت نصب هرگونه پرچم، پلاکارد و بنر خودداری نمایند .

قاضی پور همچنین این هیات‌ها را از احداث و نصب داربست موقت در حریم و مسیر خطوط نیرو رسانی برق جهت برپایی تکایا و همچنین ایستگاه‌های پذیرایی از عزاداران منع کرد و به نحوه تامین برق هیات‌های مذهبی اشاره کرد و بیان داشت: مسئولین هیات‌ها می توانند ضمن مراجعه به مدیریت‌های برق و اداره‌های تابعه نسبت به ثبت نام و اخذ انشعاب موقت اقدام کرده و ازهرگونه دخالت غیرمجاز در تاسیسات برق رسانی منصوبه و وصل خودسرانه، غیر ایمن و غیرمجاز انشعاب برق توسط اعضاء و یا مسئولین هیات مذهبی پرهیز نمایند.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بر ضرورت توجه و بررسی تجهیزات برقی نیز تاکید کرد و اظهار داشت: بایستی تجهیزات برقی مورد استفاده هیات‌های مذهبی نظیرسیم، کابل، تابلوهای برقی و ... قبل از شروع مراسم عزاداری توسط مسئولین هیات مورد بازرسی دقیق قرار گیرند تا نواقص احتمالی آنها برطرف شوند .

قاضی پور،همچنین گفت: در راستای حفظ سرمایه ملی و محیط زیست و ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی برق، برای تامین روشنایی محل‌های برپایی مراسم به جای لامپ‌های پرمصرف (مدادی یا رشته ای) از لامپ‌های کم مصرف یا ال‌ای دی استفاده شود.

مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، برضرورت خودداری عزاداران از دستکاری تجهیزات برق رسانی درصورت بروزحادثه تاکید کرد و بیان داشت: عزاداران، درزمان وقوع هرگونه حادثه  احتمالی و یا وقوع خاموشی، از دستکاری در تجهیزات برق رسانی منصوبه به ویژه کنتور برق پرهیز کرده و مراتب را از طریق اداره های برق پیگیری و یا از طریق شماره ۱۲۱ موارد را به اتفاقات برق اطلاع رسانی نمایند .

۶۱۱۳ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.