مرتضی بختیاری روز پنج‌شنبه در حاشیه مراسم اعطاء جهیزیه بین نوعروسان تحت حمایت این نهاد در شیراز و در گفت و گو با خبرنگاران،گفت: خدمت بزرگ دیگری که امروز بطور رسمی افتتاح شد، بهره برداری از ۴۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان فارس است که هزینه آن از محل اعتبارات استانی و کمک های خیرین این استان تامین شده است.

بختیاری ادامه داد: سال گذشته نیز بیش از سه هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد فارس ساخته و در اختیار آنها قرار گرفته است.

اعطاء هزار جهیزیه به نیازمندان فارس

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  اضافه کرد: امروز هزار جهیزیه در استان فارس تقدیم نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد این استان قرار گرفت که بخش عمده هزینه‌های آن با کمک‌های مردمی و خیرین تامین شده و هزینه تامین هر عدد جهیزیه حدود ۱۲ میلیون تومان بوده است.

این مقام مسوول  ادامه داد: تا پایان امسال ۱۵۰ هزار مددجو کمیته امداد در سطح کشور به مشهد مقدس اعزام خواهند شد و با مذاکراتی که با تولیت آستان مقدس امام رضا(ع) انجام شده به همه مددجویان یک وعده غذای تبرک شده حضرت نیز داده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کمیته امداد استان فارس در بسیاری از زمینه‌ها جایگاه برتر کشور را به خود اختصاص داده است و از ابتدای امسال تاکنون دو عزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان این نهاد در فارس به مشهد مقدس اعزام و امروز نیز ۶۰۰ نفر از این افراد به این شهر مذهبی اعزام شدند.

بختیاری با بیان اینکه سال گذشته کمیته امداد استان فارس ۱۰ هزار نفر از مددجویان را به مشهد اعزام کرده است،گفت: در سال جاری نیز کسانی که به مشهد اعزام می شوند سه روز در این شهر مذهبی اسکان داده و یک وعده غذا نیز میهمان امام رضا(ع) هستند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام شده در کمیته امداد، در حال حاضر افراد در نوبت جهیزیه و اعزام به سفرهای زیارتی وجود ندارد.

ایجاد ۱۷۰ هزار شغل در سال ۹۸

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  افزود: در حوزه اشتغال برنامه ریزی برای ایجاد ۱۷۰ هزار شغل در سال جاری در سطح کشور برای مددجویان تحت پوشش این نهاد انجام شده است که این مسئله در تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۸ و ماده ۸۳ برنامه پنج ساله ششم توسعه نیز تکلیف شده که کمیته امداد و بهزیستی سالانه ۱۰۰ هزار شغل برای مددجویان تحت پوشش در سطح کشور باید ایجاد کنند که ۷۰ هزار آن مربوط به کمیته امداد و ۳۰ هزار مربوط به بهزیستی است.

او عنوان کرد: سال ۹۶ اولین سال اجرای برنامه ششم توسعه بوده که کمیته امداد در سراسر کشور ۱۷۰ هزار شغل ایجاد کرده و همچنین این نهاد در سال دوم که سال ۹۷ است نیز ۱۴۳ هزار شغل ایجاد کرده است و امسال نیز کمیته امداد باید طبق برنامه سال سوم ۷۰ هزار شغل تکیفی ایجاد کند اما براساس روال دو سال قبل برنامه ریزی برای ایجاد ۱۷۰ هزار شغل انجام شده است.

بختیاری با بیان اینکه در استان فارس در سال گذشته ۱۲ هزار فرصت شغلی با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ایجاد شده گفت: امسال نیز باید حدود ۲۰ هزار شغل برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در این استان ایجاد شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز 

۷۰۰ منزل مسکونی در خوزستان ساخته می شود

وی در ادامه به آخرین اقدامات انجام شده در استانهای سیل زده کشور اشاره کرد و گفت: در استان خوزستان،لرستان و گلستان فعالیت‌هایی برای سیل‌زدگان در حال انجام است که در خوزستان ۷۰۰ منزل مسکونی تا پایان امسال تحویل و کار تعمیر و بهسازی هزار و ۹۰۰ منزل نیز تا پایان شهریور ۹۸ در این استان به اتمام خواهد رسید.

اعزام ۶۰۰ مددجو کمیته امداد به مشهد مقدس

امروز پنجشنبه ۳۱ مردادماه ۶۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد فارس با حضور مسئولان کشوری این نهاد به مشهد مقدس اعزام شدند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان فارس در خصوص اعزام تعدادی از مددجویان این نهاد به مشهد مقدس به ایرنا گفت: اعزام مدجویان تحت پوشش این نهاد به کربلا و مشهد یکی از اولویت های فرهنگی کمیته امداد است.

عبدالعلی سعادت افزود: سال گذشته ۱۰ هزار نفر از مددجویان به مشهد و سه هزار و ۵۰۰ نفر از آنها به کربلا اعزام شدند.

سعادت ادامه داد: در چهار ماهه نخست امسال نیز دو هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان به مشهد مقدس اعزام شدند و امروز نیز ۶۰۰ نفر دیگر نیز به این شهر مذهبی اعزام خواهند شد که ۳۸۰ نفر از آنها از شیراز و مابقی از سایر شهرستان‌های فارس هستند.

وی هزینه اعزام هر فرد به مشهد مقدس را ۳۵۰ هزار تومان عنوان کرد و اظهار داشت: هزینه اعزام مددجویان به شهرهای مذهبی داخلی و خارجی از محل اعتبارات دولتی و کمک خیرین تامین شده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان فارس عنوان کرد: ۶۰ درصد کسانی که به مشهد مقدس اعزام شده اند اولین باری است که به زیارت امام رضا(ع) مشرف می شوند.

ایجاد ۱۰۲۴ واحد گلخانه برای مددجویان فارس

در ادامه سفر یک روزه رئیس کمیته امداد استان فارس تفاهم نامه ای برای ایجاد هزار و ۲۴ واحد گلخانه کوچک مقیاس برای خودکفایی مددجویان کمیته امداد این استان با سازمان جهاد کشاورزی فارس منعقد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این باره به خبرنگاران گفت: توسعه گلخانه‌ در این استان یکی از اقداماتی است که در راستای اشتغالزایی پایدار انجام شده است.

محمدمهدی قاسمی افزود: توسعه گلخانه مزایای زیادی من جمله مقابله با بحران کم آبی دارد و همچنین با ایجاد هر هکتار گلخانه بطور مستقیم ۱۰ شغل ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه با تعامل و همکاری با کمیته امداد این استان برنامه ریزی جامع ایجاد گلخانه برای مددجویان تحت پوشش این نهاد انجام شده،گفت: شناسایی برای ایجاد هزار و ۲۴ گلخانه کوچک مقیاس برای مددجویان کمیته امداد فارس انجام شده که با تفاهم نامه‌ای که امروز بین این نهاد و سازمان جهاد کشاورزی منعقد شد منابع مورد نیاز برای ساخت آن در اختیار مددجویان قرار داده خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس نیز در این باره گفت: ایجاد زمینه اشتغال پایدار از اولویتهای این نهاد است.

محمدبذرافشان افزود: با ایجاد هزار و ۲۴ گلخانه کوچک مقیاس گام مهمی در اشتغالزایی پایدار و خودکفایی مددجویان این نهاد برداشته می شود.

۹۸۷۳ /۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.