علی مبشری پنجشنبه با اعلام هشدار در زمینه ممنوعیت نگهداری و استفاده از دستگاه‌های قاچاق استخراج ارز دیجیتال گفت:‌ این دستگاه‌ها و تجهیزات جانبی آن که به طور غیر قانونی وارد کشور شده باشند، قاچاق تلقی می‌شوند و نگهداری و خرید و فروش آنها ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی در خصوص آگهی‌هایی که در فضای مجازی برای خرید و فروش این دستگاه‌ها منتشر می شود نیز هشدار داد و با تاکید بر لزوم توجه به قاچاق نبودن این دستگاه‌ها افزود: آمارها حاکی از ورود اغلب دستگاه‌های استخراج ارز به صورت قاچاق به کشور است که با توجه حجم بالای آن ، قاچاقچیان منفعت زیادی از این قضیه می برند.

جریمه ۲۹ میلیارد ریالی قاچاقچیان دستگاه استخراج ارز دیجیتال در فارس

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس در ادامه گفت:‌ از ابتدای امسال افزون بر ۷۵۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در استان فارس کشف و در این پیوند، ۲۸ فقره پرونده تشکیل شده است.

عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس ادامه داد: تاکنون به ۱۱ پرونده قاچاق ماینر رسیدگی شده که متهمان آنها به جریمه ۲۹ میلیارد ریالی و ضبط دستگاه‌های قاچاق کشف شده به نفع دولت محکوم شده اند.

مبشری با اشاره به اینکه قاچاق کالا از هر نوعی ، لطمات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می کند از شهروندان تقاضا کرد تا در صورتی‌که اطلاعی در این رابطه دارند مراتب را به سامانه ۱۳۵ تعزیرات گزارش کنند تا نسبت به رسیدگی فوری به موضوع توسط گشت مشترک تعزیرات اقدام شود.

۹۸۷۳/ ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.