عبدالرسول حقیقی،معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شیراز در جلسه انتخاب هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مکاتبه‌ای که در زمینه مصوبه شورای شهر شیراز برای برگزاری جلسه فوق‌العاده با هدف انتخاب هیات رئیسه در روز دوشنبه ۲۸ مردادماه ۹۸ با فرمانداری شیراز ارسال شده کاملا قانونی و منطبق بر ضوابط است.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس در این جلسه که یکصدمین جلسه شورای شهر شیراز بود و برای تعیین هیات رییسه این نهاد برگزار شده بود گفت: باید پذیرفت که دولت ناظر بر همه بخش‌ها و حتی بخش خصوصی است و در پی آن نظارت فرماندار شیراز بر عملکرد شورای این شهر نیز وظیفه ذاتی دولت است و باید به جایگاه نظارتی و حاکمیتی فرمانداری توجه شود.

پرویز کهندل افزود: براساس قانون هیات رئیسه جدید شوراها باید از ابتدای شهریور هرساله کار خود را آغاز کند و می‌توان انتخابات هیات رئیسه جدید این نهاد را زودتر و در ماه‌های نخست هر سال برگزار کرد تا مشکلات و حرف و حدیث هایی که امسال برای شورای شهر شیراز ایجاد شده دیگر تکرار نشود.

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات هیات رئیسه زودتر از پایان مهلت یک ساله هیات رئیسه قبلی نیز امکان‌پذیر است اما اجرای این مصوبه و شروع کار هیات رئیسه جدید از اول شهریور ماه هرساله امکان پذیر است پس بهتر است انتخابات هیات رئیسه مانند امسال به دقیقه نود کشیده نشود و در سه ماه نخست هر سال برگزار شود.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس اضافه کرد: فصل الخطاب ما قانون است و در بند ۱۳ ماده شش قانون شوراها آمده که کلیه مکاتبات این نهاد باید با امضا رییس این شورا به فرمانداری ارسال شود البته در تبصره همین بند قانونی نیز آمده که در غیاب رئیس شورا نایب رییس باید مصوبات را امضا کند.

او عنوان کرد: شوراها در انجام وظایف یک اختیار و یک اجبار دارند،هر عضو شورای شهر در حفظ استقلال رای خود کاملا مختار و مستقل است و همچنین در قبال رای خود که در جلسه علنی داده موظف است ذیل صورت‌جلسه مصوبات را نیز امضا کند و در این خصوص اجبار وجود دارد و رئیس شورا موظف است این روند را کنترل کند و اگر عضوی از امضا خودداری کند غایب تلقی می‌شود.

احمدرضا دستغیب، رئیس شورای شهر شیراز در پایان جلسه چهارشنبه هفته گذشته این نهاد اعلام کرد که جلسه فوق‌العاده برای تعیین هیات رئیسه در روز دوشنبه ۲۸ مرداد ۹۸ و در پی مصوبه شورا برگزار می شود.

شواهد حکایت از این دارد که سیداحمدرضا دستغیب از امضای این مصوبه برای اطلاع به فرمانداری خودداری کرده است و به همین دلیل نائب رئیس شورا این مصوبه را امضا کرده است.

در پی برگزاری انتخابات که در غیاب دستغیب و حاجتی برگزار شد، عبدالرزاق موسوی تنها کاندیدای ریاست شورای شهر شیراز با ۱۱ رای برای ریاست این نهاد انتخاب شد.

شورای شهر شیراز ۱۳ عضو دارد.

ابراهیم صبوری با ۱۱ رای نایب رئیس این نهاد شد و سولماز دهقانی نیز با همین میزان رای به عنوان منشی اول انتخاب شد.

جایگاه منشی دوم شورای شهر شیراز در سال سوم فعالیت به قاسم مقیمی با ۸ رای رسید.

سعید نظری ، با ۱۱ رای بعنوان سخنگو و نوذر امامی نیز با همین تعداد رای به عنوان خزانه دار مشخص شد.

این جلسه را ابراهیم صبوری نائب رییس شورای شهر شیراز اداره کرد. 

۹۸۷۳ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.