عوض علیزاده مقدم یکشنبه در حاشیه گردهمایی یک روزه اعضای هیات مدیره صندوق‌های توسعه حمایت از بخش کشاورزی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،افزود: یکی از مولفه‌های اساسی توسعه پایدار کشاورزی ،ارتقای رشد سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

وی ادامه داد: تشکیل صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی از سال ۹۷ در سطح کشور با محوریت تولیدکنندگان این بخش در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

علیزاده مقدم بیان کرد: فارس یکی از استان‌های مهم کشور در حوزه کشاورزی است بگونه‌ای که سالانه حدود ۱۰ درصد از محصولات کشاورزی کشور در فارس تولید می‌شود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور اظهار داشت: ۱۸ صندوق توسعه بخش کشاورزی با اعتباری حدود ۷۰ میلیارد تومان در استان فارس تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار نفر از جامعه تولیدکنندگان محصولات کشاورزی فارس و ۴۵۰ تشکل فعال این حوزه در صندوق های توسعه کشاورزی سهامدار هستند،گفت: این صندوق‌ها بصورت شرکت سهامی و مشارکت ۴۹ درصدی دولت و ۵۱ درصدی بهره‌برداران در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

علیزاده مقدم گفت: تسهیلات صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی با نرخ ۴ درصد در اختیار بهره‌برداران قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس: شفافیت رکن اصلی صندوق های
توسعه کشاورزی باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در  این همایش گفت: جلب مشارکت حداکثری ،پاسخگویی و مهمتر از همه شفافیت باید از ارکان صندوق‌های شهرستانی توسعه بخش کشاورزی باشد.

محمدمهدی قاسمی افزود: سازمان جهاد کشاورزی تلاش حداکثری در جهت افزایش سرمایه صندوق ‌های توسعه کشاورزی انجام خواهد داد تا با کمک این صندوق‌ها سرمایه در گردش کشاورزان استان فارس تامین شود.

قاسمی ادامه داد: تشکیل این صندوق‌ها با هدف حل مشکل کمبود سرمایه کشاورزان و بهره‌برداران انجام شده است.

وی بیان کرد: صندوق های توسعه کشاورزی برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان ایجاد و موثر نیز واقع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: این صندوق‌ها به نسبت بانک‌ها از منابع بسیار کمتری برخوردار هستند اما توانسته‌اند با همین منابع اندک گام‌های بزرگی برای رفع مشکلات کشاورزان و مشارکت ذینفعان بردارند.

۹۸۷۳/ ۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.