رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز خواستار تعیین تکلیف رانندگان دارای گواهینامه پایه 3 شد که از سال‌های گذشته اقدام به جابه‌جایی دانش اموزان در قالب سرویس مدارس می‌کنند.

مسعود حسن‌شاهی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه فارس، با اشاره به ساماندهی سرویس و شرکت‌های حمل و نقلی برای جابه‌جایی دانش‌آموزان در مدارس برای سال تحصیلی 98-99 بیان کرد: طبق آمارهای سال 89-90 پیش‌بینی شده بود که برای جابه‌جایی 125 هزار دانش آموز در سطح شیراز به 13 هزار و 500 خودرو نیاز است .

وی افزود: جابه‌جایی دانش‌آموزان توسط خودورهای سوراری، مینی‌بوس و ون پیش‌بینی شده که بالغ بر 90 درصد از این جابه‌جایی‌ها توسط خودروهای سواری انجام می‌شود .

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز ادامه داد: برای رانندگان متقاضی سرویس مدارس سامانه ثبت‌نام سپند در نظر گرفته شده که براساس دستورالعمل وزارت کشور در صورتی که راننده‌ای فرمت‌های اعلامی در این سامانه را داشته باشد، تایید صلاحیت می‌گیرد و خودرو وی نیز باید تاییدیه فنی را اخذ کند .

حسن‌شاهی عنوان کرد:‌ طبیعی است که با وجود این تعداد دانش آموز، تعداد خورودها به حد نصاب نرسد، لذا از سال‌های گذشته رانندگانی که دارای گواهینامه پایه 3 بودند، به عنوان سرویس مدارس مشغول به کار می‌شدند در حالی که طبق قانون این دسته از رانندگان امکان حضور در سرویس مدارس را ندارند .

وی اضافه کرد: همچنین مدارس از رانندگان مجرد استفاده می‌کردند که این مسئله حل شد اما نیاز است تا در سال جاری تدبیری برای عدم استفاده از رانندگان دارای گواهینامه پایه 3 در مدارس اندیشیده شود .

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز اظهار کرد: از مجموع 100 شرکت حمل و نقلی در شیراز تنها 34 شرکت شرایط جابه‌جایی دانش‌آموزان در قالب سرویس‌های مدارس را احراز کرده‌اند که برای آنها مکان جهت مدیریت سرویس‌های خود نیز پیش‌بینی کرده‌ایم .

حسن‌شاهی افزایش نرخ شهریه سرویس مدارس در کارگروه ماده 18 هم خبر داد و گفت: این موضوع در کارگروه مذکور که متشکل از نماینده آموزش و پرورش، شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه است ، پیش‌بینی و به کمیسیون عمران و حمل و نقل وترافیک شورای شهر شیراز ارسال شده در این کمیسیون نیز بررسی‌ها انجام و مقرر شده که به زودی در صحن علنی شورای شهر شیراز، مطرح شود .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.