مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از اجرای آیین نامه حمایت از کسب و کارهای نوپا در قالب طرح نوآفرین خبر داد و حمایت از کسب و کارهای نوپا، هموار کردن توسعه و رشد اکوسیستم استارتاپی، ایجاد امنیت روانی و اقتصادی و شناسایی و احصای فرصت‌ها را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، مهرداد سهرابی چهارشنبه 23 مرداد در یک کنفرانس خبری به تشریح و بررسی آیین نامه حمایت از کسب و کارهای نوپا پرداخت .

وی عدم نیاز به پرداخت بیمه برای هم مؤسسین، نبود رابطه استخدامی بین افراد و پلتفرم، ایجاد صندوق خطرپذیر و یا شتاب دهنده، پرداخت سهم بیمه کارفرمایی از منابع دولت، بهره‌مندی از کارورز و اخذ مجوز دانش بنیانی را بدون ارزیابی فردی را از مزایای طرح اجرای آیین نامه حمایت از کسب و کارهای نوپا در قالب طرح نوآفرین برشمرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس همچنین با بیان اینکه این آیین نامه دارای 11 ماده است، گفت: ساماندهی استارتاپ ها و فعالیت های مرتبط با این حوزه در حوزه نوآفرینی زیرنظر فناوری اطلاعات انجام خواهد شد.

سهرابی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که از تجربیات دنیا استفاده کرده و زمان بخریم،میزان تسهیلات اعطایی در قالب این طرح را از 50 تا سه میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این وام در راستای گسترش کسب و کار و در قالب ایران کارفا اعطاء می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر به معنای واقعی در کشور وجود ندارد، یادآور شد که استارتاپ‌های نوع 2 از تسهیلات مالی، معافیت گمرکی، کریدور خدمات صادرات و استقرار در پارک‌های علم و فناوری بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: تیم نوپا شامل حداقل دو هم بنیانگذار و به دنبال جذب سرمایه، یافتن برنامه شتابدهی مناسب و ارتباط با سایر بازیگران حوزه نوآفرینی کشور و امکان مشاهده امکانات و ارتباط با سایر شرکت‌ها یا تیم‌های نوپا، سرمایه گذاران و شتابدهنده‌ها و مراکز رشد است که شرکت‌های بزرگ رشد یافته از این مسیر طی کرده‌اند .

سهرابی افزود: حمایت ار کسب و کارهای نوپا، هموار کردن مسیر توسعه و رشد اکوسیستم استارت آپی، شناسایی و احصاء فرصت‌های، جامعه آماری دقیق از جامعه استارتاپی، توانایی ارزیابی دقیق و ایجاد امنیت روانی و اقتصادی در سقف و مدت محدود برای شرکت‌های نوپا از اهداف طرح ایران نوآرفین است .

وی ادامه داد: عدم رسمی ایده‌ها و تشکیل شرکت‌های برابر با عدم وجود آمار درست و دقیق از جامعه استارت آپی کشور و ناتوانی دولت در حمایت ار این شرکت‌ها، رسمی نشدن ایده‌ها و شرکت‌ها  باعث عدم شفافیت می‌شود و عدم تشکیل پایگاه‌های رسمی از فضاهای استارت آپی، ارزیابی از نقاط ضعف و قوت آن‌ها مسیر از دلایل علاقه مندی کشورهای توسعه یافته از این نوع مدل حمایتی است .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس خاطرنشان کرد: عدم نیاز به پرداخت بیمه برای هم موسسین، نبود رابطه استخدامی بین افراد و پلتفرم، اخذ مجوز دانش بنیانی بدون ارزیابی فردی، بهره‌مندی از کارورز به مدت 2 سال، عدم نیاز به پرداخت بیمه برای کارورزان در مدت 2 سال، به رسمت شناخته شدن فضاهای کار اشتراکی از سوی امور مالیاتی و یا تامین اجتماعی و پرداخت سهم بیمه کارفرمایی از منابع دولت از مزایای طرح نوآفرین است .

سهرابی، ویژگی‌های یک شرکت نوپا را عمر شرکت کمتر از 3 سال برخورداری شرکت ها از معافیت‌هایی از بدو تاسیس تا سه سالگی، محدود بودن سرمایه، محدود بودن درآمد آنها عنوان کرد .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس بیان کرد: علاقه مندان به حوزه نوآفرینی کشور و یا شخص حقیقی جویای کار جهت کسب اطلاعات بیشتر به تارنماهای www.irankarfa.ir   و www.irannoafarin.ir   مراجعه کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.