محسن صالحی‌نیا سه‌شنبه ۲۲مردادماه در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط در استان فارس ابراز داشت:باید تلاش شود با منابعی که پیش‌بینی می‌کنیم زیرساخت‌ها را توسعه دهیم و با استقرار آن در مجموعه شهرک‌های صنعتی از لحاظ تامین برق و سایر تاسیسات همچون سیستم‌های تصفیه فاضلاب وضعیت را بهبود بخشیم.

وی صنایع کوچک و متوسط را زنجیره تامین صنایع بزرگ دانست و بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی کوچک است و ما به عنوان سازمان تخصصی به صورتی ویژه در قالب برنامه‌ها و افزایش توانمندی کیفی‌سازی از آنان حمایت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر اینکه باید به خوشه‌های شناسایی شده در  استان اهتمام کرد، ابراز داشت: تجربه در دیگر استان‌ها نشان داده است جایی که خوشه‌های صنعتی با مطالعه مناسب و استفاده از فناوریهای نوین و تعیین عامل توسعه خوشه توانمند شده‌اند، صنعت از لحاظ صادرات بهره‌وری و تامین بازار پیشرفت شایانی کرده است.

وی افزود: در شرایط فعلی صنایع کوچک و متوسط با توجه به ویژگی‌هایشان می‌توانند از موقعیت مناسب‌تری برخوردار باشند از همین رو بیشترین مزیت‌ها و مشوق‌ها را برای استقرار آنها در شهرکهای صنعتی به کار خواهیم بست.

 صالحینیا بیان داشت: ۳۳۰۰ طرح‌ صنعتی در فارس در حال ساخت و ساز است که معادل ۴.۹ درصد در کشور است. این واحدها با حمایت‌هایی در سطح استانی و ملی تسهیلات دریافت می‌کنند و درصورتی‌که به بهره‌برداری برسند، شاخص‌های آتی را در استان بهبود خواهند بخشید. این استان از لحاظ آماری در زمره استان‌هایی است که با اقدامات مثبت طی سال‌های اخیر موفق شده است از نظر کاهش میزان بیکاری و ایجاد ارزش افزوده در کشور عملکرد مطلوبی داشته باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه فارس از نظر تنوع تولیدات در کشور صاحب رتبه است، به پیشرفت در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، لوازم خانگی و صنایع غذایی اشاره کرد و گفت: تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌های صنعتی ۴۳هزار و ۷۰۰ واحد در کشور است که  در فارس به ۳۰۴۰ واحد است و این آمار نشان‌دهنده سهم ۶.۹ درصدی این استان است.

وی این میزان را متناسب با جمعیت دانست؛‌ اما به این نکته نیز اشاره کرد که اشتغال در این واحدها در مقایسه با آمار کشور کمتر است و رقمی حدود ۴ درصد را در برمی‌گیرد؛ چراکه صنایع موجود در این شهرک‌ها از فناوری بیشتری برخوردارند و درنتیجه درصد اشتغال کمتری دارند.

اولین نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک و متوسط استان فارس با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استاندار فارس و جمعی از مسئولین کشوری و استانی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهرک گلستان شیراز در چهار سالن و با حضور ۱۷۰ شرکت در قالب ۳۰۰ غرفه در فضایی بالغ بر ۸۵۰۰ متر مربع گشایش یافت.

این نمایشگاه تا جمعه ۲۵ مرداد ۹۸ ادامه دارد و از ساعت ۱۷ تا ۲۲ باز است. 

۹۸۸۵ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.