گزارش نهایی کمیته تخصصی به درخواست بازپرس شعبه دهم دادسرای ویژه درباره اقدامات انجام شده و وضعیت استحکام سازه هتل آسمان ارائه شد.

به گزارش ایلنا؛ اقدامات انجام شده در جهت مهار حادثه آتش سوزی هتل آسمان و تکرار نشدن پلاسکویی دیگر حاصل تلاش تیم با دانش و کارآزموده‌ای بود که از ساعات اولیه آتش‌سوزی در کنار نیروهای خدوم و پرتلاش آتش‌نشانی شیراز و سایر دستگاه‌های اجرایی در محل حادثه حاضر بودند.

بعد از جمع‌بندی نهایی، برخی از اعضای کمیته در عصر روز شنبه مورخ 19/05/98  در صحن هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس حضور یافته و گزارش خود را قرائت کردند.

عضو منتخب سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان دبیر کمیته مذکور ،گزارش مبسوطی از اقدامات و بررسی های کمیته را از ساعات اولیه حادثه تا نتیجه گیری و جمع بندی ارائه کرد.

امیر تابع بردبار گفت : حسب دستور مقام قضائی با حضور در محل حادثه در معیت اعضای کمیته تخصصی، مشاوره های فنی و کارشناسی ارائه شد.

عضو منتخب سازمان نظام مهندسی ساختمان  افزود: تجربه گران بهای ساختمان پلاسکو باعث شد تصمیمات دقیق ، مؤثر و به موقعی گرفته شود تا دمای بالای حاصل از آتش ، باعث خرابی غیر قابل کنترل و در نتیجه ریزش احتمالی ساختمان هتل و از بین رفتن جان عده ای از شهروندان عزیزمان نشود.

وی ادامه داد : بررسی اولیه نقشه ها نشان داد که ساختمان در حال ساخت هتل آسمان، ترکیبی از فولاد و بتن است و با توجه به تجربه ساختمان پلاسکو ، برای جلوگیری از خرابی پیش رونده ، خنک سازی ستون ها از ابتدا به عنوان یک اقدام حیاتی در دستور کار قرار گرفت.

به گفته بردبار در حال حاضر ضروری است عملیات ایمن سازی و پایدارسازی موقت بر روی سازه ساختمان هتل انجام شود تا مشاور بتواند به پروژه ورود کرده و نظر خود را در خصوص میزان خسارات وارده ، میزان ایستایی و مقاومت ساختمان در برابر بارهای  ثقلی و جانبی حاصل از وزن طبقات و میزان پایداری آن در برابر سایر مخاطرات احتمالی نظیر زلزله را ارزیابی کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.