سید کامل تقوی نژاد  معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه در این نشست با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه بهداشت و درمان استان و تامین  اعتبارات مورد نیاز این بخش گفت: برای تحقق اهداف تعیین شده و دستیابی به اولویت های حوزه سلامت، باید دست به دست هم داده و با قابلیت های دانشگاه و تامین اعتبار، این اولویت ها وارد مرحله عملیاتی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از در دست ساخت بودن ۱۸ پروژه بیمارستانی در فارس خبر داد که با بهره برداری از این پروژه ها، سه هزار و ۶۲۳ تخت بیمارستانی به مجموعه خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزوده می شود.

وی اعتبار موردنیاز برای ساخت این پروژه ها را دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

استاندار فارس : نام فارس در اعمال جراحی پیشرفته مانند پیوند کبد و قرنیه، در دنیا به ثبت رسیده است

استاندار فارس نیز در این نشست با اشاره به توانمندی های فارس در حوزه علوم پزشکی و خدمات درمانی بیمارستان ها، گفت: این خدمات علاوه بر مردم استان، به مراجعانی از دیگر استان ها و دیگر کشورها نیز ارائه می شود و نام فارس در اعمال جراحی پیشرفته مانند پیوند کبد و قرنیه، در دنیا به ثبت رسیده است.

 عنایت الله رحیمی همچنین از توسعه خدمات توریسم سلامت در فارس، طی چند ماه گذشته خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز، از قطب های علمی مطرح در جنوب کشور هستند و تحول در دانشگاه، تحول در استان است.

او ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز تلاش دارد خدمات ارزنده ای به مردم ارائه دهد و بهره برداری از بیمارستان های در حال ساخت، به ویژه پروژه های بیش از ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی لازم است با سرعت انجام شود.

استاندار فارس تخصیص اراضی اهدایی به دانشگاه علوم پزشکی شیراز را راهکاری برای گسترش خدمات سلامت دانست و گفت: تعیین و تامین بودجه، یک حرکت رو به جلو به سمت ساخت و ساز است و دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید از تمام ظرفیت های قانونی در این مسیر استفاده کند.

 رحیمی در بخش دیگری از صحبت های خود از حمایت استانداری از اعطای تسهیلات بانکی به دانشگاه برای پیشبرد پروژه های در حال ساخت خبر داد و اضافه کرد: حمایت وزارت بهداشت از بخش خصوصی،در زمینه پیشبرد خدمات، راهگشاست.

او همچنین به توانمندی های موجود در دیگر شهرهای استان فارس در حوزه سلامت اشاره کرد و با تاکید بر استفاده از این ظرفیت، این امر را موجب کاهش نیازهای این حوزه دانست.

دیدار با نماینده مقام معظم رهبری در کهگیلویه و بویر احمد 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنین با آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده مقام معظم رهبری در استان کهگیلویه و بویر احمد و رئیس مدرسه علمیه خان در شیراز، دیدار کرد.

آیت الله ملک حسینی در این دیدار  شیراز را یک قطب پزشکی در کشور خواند و بر اهمیت حفظ این جایگاه تاکید کرد.

آیت الله ملک حسینی  حفظ جایگاه شیراز در عرصه پزشکی کشور را مستلزم گسترش توامان امکانات و خدمات در کنار توسعه عمرانی پروژه ها دانست

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد حفظ جایگاه شیراز در عرصه پزشکی کشور را مستلزم گسترش توامان امکانات و خدمات در کنار توسعه عمرانی پروژه ها دانست و گفت: این موقعیت، حاصل حضور پزشکان بزرگ و حاذق در شیراز است.

آیت الله ملک حسینی همچنین گسترش دسترسی به خدمات سلامت در جای جای استان، در کنار شیراز را موجب تقویت جایگاه شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با بیان برنامه سفر خود به شیراز، از افتتاح چند پروژه جدید سلامت، بازدید از پروژه های در دست ساخت و دیدار با مسوولان استانی و دانشگاهی خبر داد.

تقوی نژاد، شیراز را یک قطب پزشکی در کشور برشمرد و گفت: بهره برداری از پروژه های جدید سلامت در استان فارس که امروز از تعدادی از آنها بازدید می شود، گامی موثر در کاهش بار مراجعه به بیمارستان های نمازی و شهید دکتر فقیهی است.

بهره برداری از طرح های عمرانی و توسعه سلامت 

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پایگاه سلامت عرفان، در منطقه میانرود شیراز، به چرخه ارائه خدمات سلامت پیوست.

تقوی نژاد  پس از بهره برداری از پروژه مرکز خدمات جامع سلامت کفری در منطقه کرونی، با حضور در بوستان طراوت شیراز، پایگاه سلامت عرفان را افتتاح کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در این آئین ضمن گفت و گو با پزشکان و تیم سلامت این پایگاه، روند ارائه خدمت به مراجعان را مورد ارزیابی قرار داد.

پایگاه سلامت عرفان با هدف ارائه خدمت به مردم منطقه میانرود در جنوب غربی شیراز، به بهره برداری رسید

در پی انعقاد تفاهم نامه ای میان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شهرداری شیراز، ۱۰ قطعه زمین برای ایجاد مراکز ارائه خدمات سلامت پیش بینی شد که تاکنون، ۶ مرکز به بهره برداری رسیده و پایگاه سلامت عرفان، هفتمین پروژه از این تفاهم نامه است.همچنین سه پروژه دیگر از این تفاهم نامه، هم اکنون در حال ساخت است.

پایگاه سلامت عرفان با هدف ارائه خدمت به مردم منطقه میانرود در جنوب غربی شیراز، به بهره برداری رسید. این پروژه سلامت با حضور پنج پزشک خانواده، بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم منطقه را تحت پوشش قرار می دهد. این پایگاه سلامت با ۱۵۰ متر مربع زیربنا، در منطقه میانرود، بلوار پرتو، بوستان طراوت واقع شده است.

همچنین با حضور  معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شیراز،   بهره برداری از پروژه ساخت مرکز خدمات جامع سلامت روستای کفری انجام شد.

مرکز خدمات جامع سلامت روستای کفری، سه هزار و ۶۵۵ نفر از مردم منطقه را تحت پوشش خدمات طرح تحول نظام سلامت قرار می دهد.یک پزشک خانواده به همراه تیم سلامت، در این مرکز مستقر خواهد بود و به مراجعان، ارائه خدمت می شود.آزمایشگاه، داروخانه، خدمات بهداشت محیط و تزریقات، از دیگر بسته های خدمتی پیش بینی شده برای این مرکز خدمات جامع سلامت است.

این مرکز هزار و۲۰۰ متر مربع مساحت و ۵۵۰ مترمربع زیربنا دارد و در کوچه ۲۸ روستای کفری، واقع شده است.

۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.