روح‌الله منوچهری یکشنبه ۲۰ مردادماه در آیین اختتامیه نهمین جشنواره رضوی در شیراز ابراز داشت: در جشنواره کتابخوانی رضوی در سال جاری شاهد رشد صددرصدی مشارکت استان فارس بوده‌ایم.

وی افزود: در این دوره از جشنواره ۷۷هزار و ۳۸۷ نفر در فارس به کتابخوانی پرداختند و از همین رو از  ۵۰۰ تن از برگزیدگان جشنواره رضوی در فارس تقدیر خواهد شد.

منوچهری با بیان اینکه امسال چهارمین دوره برگزاری جشنواره رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شده است، به استقبال مردم فارس به جشنواره در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: در ششمین دوره این جشنواره ۷هزار نفر، در هفتمین دوره جشنواره ۳۵ هزار و ۸۰۰ نفر، در هشتمین دوره جشنواره ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر و در این دوره ۷۷ هزار و ۳۸۷ نفر در این رقابت حضور یافتند و این پاداش خوبی است که امام رضا(ع) به جشنواره داده است.

به گفته این مقام مسئول میزان مشارکت امسال در مقایسه با سال گذشته، دو برابر و نسبت به ششمین دوره ۱۱ برابر شده است.

منوچهری در ادامه با بیان اینکه در این دوره تهمیداتی بسیاری برای دسترسی آسان‌تر به منابع جشنواره صورت گرفته است، گفت: گویاسازی کتاب ویژه نابینایان و تهیه کتاب قصه مخصوص برای ناشنوایان و تولید نرم افزار نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از جمله اقداماتی بود که در فارس انجام شد؛ افزون بر این جلسات گسترده‌ای برگزار شد و ۲۲ دستگاه استانی در برگزاری جشنواره همکاری کردند.

او وجود بخش ویژه احمدبن موسی (ع) را در جشنواره ملی رویداد مهمی برای فارس برشمرد و عنوان کرد: وجود کتاب «ابوالفضل نهضت رضوی» در این جشنواره به شناسایی هرچه بیشتر حضرت شاهچراغ (ع) در کشور کمک کرد.

تقدیر از هشتاد برگزیده شهرستان شیراز

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال اختتامیه جشنواره در دوازده شهرستان فارس برگزار می‌شود، گفت: شیراز ششمین شهرستانی است که این میزبان اختتامیه جشنواره رضوی است.

او افزود: در این دوره از جشنواره ۱۱ هزار و ۴۹۵ نفر از شهرستان شیراز در رویداد بزرگ کتابخوانی شرکت کردند که از ۸۰ برگزیده کتابخوان تقدیر می‌شود.

امام جمعه موقت شیراز نیز در این آیین با بیان اینکه کتابخوانی در دین اسلام حیاتی و مقدس است، گفت: خوشبختانه میزان مطالعه کتاب در کشور افزایش یافته و براساس آمار یونسکو مطالعات در ایران دو برابر شده است که این موضوع امیدوارکننده است.

حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی عنوان کرد: کتاب همواره می‌تواند همراه انسان‌ها باشد. کتابخوانی حتی در فضای مجازی اثراتی دارد که یکی از آن‌ها افزایش آگاهی‌های اجتماعی و شکوفایی استعدادهاست.

بهره‌گیری از فضای مجازی برای ترویج کتابخوانی ضروری است

امام جمعه شهرک‌های شمال غرب شیراز  با بیان اینکه با وجود اینترنت به موضوع کتابخوانی کمتر توجه می‌شود،گفت:  در حال حاضر ۴۸ میلیون گوشی اندروید در جیب جوانان است. ما باید از فرصت های فضای مجازی برای ترویج کتابخوانی به شکل الکترونیکی استفاده کنیم.

حجت الاسلام مرادی با تأکید بر اینکه باید کتاب ‌های مورد نیاز جوانان و خانواده‌ها را برای آنان تهیه و تولید کرد، گفت: بعضی کتاب ها انسان را گمراه می کنند؛ بدین خاطر کتاب های امیدوارکننده بخوانید و سبک زندگی و حالات ائمه(ع) را دنبال کنید.

در ادامه این برنامه  ۱۷ نفر در بخش کودک، ۲۶ نفر در حوزه نوجوان، ۳۵ نفر در زمینه بزرگسال و دو نفر در بخش خانوادگی برگزیده شدند که با اهدای لوح و هدیه از آن ها قدردانی شد.

در بخش کودک حنانه جوانمردی، باران چکامه گوی مطلق، حدیث شمس و زینب فاضلی برگزیده پویش کتابخوانی و  فاطمه چترسیمایی، فاطمه مهدوی راد، شبنم دهقانی، فاطمه دهقانی، زهرا زاهدیان نژاد، حسین شعبانزاده، کیارش ضیغمی، سارینا فلاح مهرآبادی، باران قشقایی نژاد، ریحانه کرونی، کیانا کیانی، هلنا مکرم و یاسین نامجو برترین های نقاشی بودند.

همچنین محمدحسین کمال دار و معصومه نصیری برگزیدگان بخش نقاشی نوجوان و آلما افشاری نژاد، محمد افشاری نژاد، علیرضا اکبری، دانیال آذرفرسا، مریم آزاد، یاسمن بمانی، نیما پارسایی، ابوالفضل دلجو، نیلوفر روستا، الهه زارع، محمد شتابی، علی شهبازی، رضا شهرابی، زهرا صحراگرد، سحر ضیایی، آیدا کریم زاده، عباس کشاورز، بهادر  کلانترزاده، علی محنت فرسا، محمدآرین معلمی، عباس منفرد، سپیده میرزایی،  امید نعمت اللهی و حدیث همایونی برگزیدگان بخش چهارگزینه‌ای نوجوان شناخته شدند.

در بخش کتاب‌خوان مجازی  بزرگسال نیز از زینب بذرافشان، معصومه حسام، اکرم السادات صادقی و مهدی ظهرابی، در بخش چهارگزینه‌ای بزرگسال از زهرا الهیاری، محسن بهزادی، رحمان بیاتی، حسین توکلیان، نسیبه ثانوی، عاطفه جعفری، مریم جهرمی، سید محمد حسینی، سیده لیلا حسینی، فاطمه حسینی، زهرا دستخوش، شهین رحیم پور، لیلا رستگاریان، الیاس رضایی، شهین دخت رضایی تزنگی، فاطمه رنجبر، رمضانعلی زارع، سوسن سربازیان، پریسا صالحی، نازنین عسکری، سید محمد حسین فتحعلی زاده، سمیه  فرمانی، سکینه فلاح زاده، لیلا کریمی، مریم محمودی، یوسف منصوری نژاد، نرگس خاتون موسوی، رحیمه نظری گل کو، محمدرضا نوجوان و احمد همایون و در بخش معرفی متنی بزرگسال از فاطمه حکیمی‌کیا تقدیر شد.

میلاد مستمع (خانواده ۲ نفره) و جلال نعمت اللهی (خانواده ۴ نفره) نیز برگزیدگان بخش خانوادگی این جشنواره در شیراز بودند.

۹۸۸۵ /۱۸۷۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.