رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز شنبه ۱۹مردادماه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: ۱۰۷ اثر از ۲۹ استان کشور متقاضی حضور در نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند کودک شیراز بوده‌اند.

ابراهیم گشتاسبی‌راد ادامه داد: پس از بازبینی آثار ارسال شده به دبیرخانه که چهره‌های شناخته‌ شده هنرهای نمایشی کشور به سرداوری سامان خلیلیان رئیس کانون نمایش خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن ها را ارزیابی کردند، ۱۲ اثر به بخش رقابتی(کودک) و ۳ اثر به بخش آزاد (غیررقابتی) این جشنواره راه یافتند.

وی استقبال از این رویداد هنری را بی‌نظیر دانست و بیان داشت: این جشنواره به منظور توسعه فرهنگ شهروندی برگزار می‌شود و  هنرمندان تئاتر از استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خوزستان، فارس، قم، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، هرمزگان و همدان به مدت ۵روز مهمان شهروندان شیرازی خواهند بود.

رئیس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز زمان آغازین برگزاری این جشنواره را ۲۲مردادماه ۱۳۹۸ اعلام کرد و افزود: مراسم افتتاحیه در همسایگی ارگ کریمخانی از ساعت ۱۸ آغاز به کار می‌کند و از ساعت۲۰:۳۰ با برگزاری آیین رسمی افتتاح می‌شود.

گشتاسبی راد ادامه داد: دستکم ۵۰ نمایش خیابانی راه‌یافته به این جشنواره هر روز از ساعت۱۸:۳۰ تا ۲۲:۳۰ در ۶ نقطه شهر شیراز بوستان آزادی، فضای مجاور ارگ کریم‌خانی، محور عفیف‌آباد، گذر حافظیه، بوستان نماز و فضای مقابل مجتمع تجاری خلیج‌فارس اجرا می‌شود.

وی زمان آیین پایانی این جشنواره را ۲۶مردادماه اعلام کرد.

۹۸۸۵ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.