راضیه آسوده روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار گفت : مرحومه قلی زاده پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده  در بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) فسا و با همکاری بخش پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحت عمل جراحی و جداسازی عضو قرار گرفت. 

وی  ادامه داد: کبد وی در این بیمارستان جداسازی و برای پیوند به بیمارستان بوعلی سینای شیراز ارسال شد. 

به گفته مسوول هماهنگی اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی فسا  این چهارمین اهداء عضو در سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی حضرت ولی عصر(عج) فسا می باشد.

با تلاش متخصصان علوم پزشکی اکنون امکان پیوند از جمله بافت‌ها و اعضای بدن فراهم شده است این اهدا شامل کلیه، قلب، کبد، پانکراس، روده، ریه، استخوان، مغز استخوان، پوست و قرنیه است. بنابر این هر فرد مرگ مغزی در صورت مساعد بودن شرایط پیوند می تواند به بیش از ۱۰ نفر عضو هدیه دهد.

استان فارس با برخورداری از استادان و پزشکان قوی و مجرب که در زمینه سلامت و درمان علم اندوزی کرده اند یکی از قطب های بزرگ درمانی کشور در زمینه پیوند است و از مهمترین مرکز پیوند اعضا در ایران و در جهان محسوب می‌شود و دراین میان پیوند کبد در شیراز جایگاهی ممتاز دارد.

 انجام سالانه بیش از ۵۰۰ عمل موفقیت آمیز پیوند کبد در شیراز، آمار پیوند در این شهر را فراتر از برخی مجامع علمی معروف جهان از جمله مرکز پزشکی دانشگاه پیتزبورگ آمریکا قرار داده است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. 

۹۶۵۳ / ۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.