مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان فارس گفت: امسال شاهد رشد 437 درصدی جذب ماده خام محصولات کشاورزی توسط صنایع فرآوری در استان بودیم.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، مهدی صادقی پنجشنبه 17 مرداد در جمع خبرنگاران گفت: 711 واحد صنایع کشاورزی هم اینک در فارس فعال است.

او خاطرنشان کرد: سالانه بالغ بر 4.5 میلیون تن از مواد خام محصولات کشاورزی توسط صنایع تبدیلی و غذایی استان فارس جذب می‌شود.

این مقام مسئول از اضافه شدن 17 واحد صنعتی در چهارماه اول امسال به ظرفیت تولیدی فارس خبر داد و گفت: این واحدهای صنعتی ظرفیت جذب بیش از 536 هزارتن ماده خام کشاورزی را دارد و با راه‌اندازی آنها، ضمن کاهش 34 هزار تن ضایعات محصولات کشاورزی، برای 354 نفر اشتغال ایجاد شده است.

او با اشاره به اینکه ایجاد 78 واحد صنعتی برای امسال در دستور کار است، گفت: این واحدها  شامل  31 واحد سردخانه و انبار سرد نگهداری محصولات کشاورزی، 20 واحد صنعتی با هدف بسته بندی محصولات کشاورزی، سه کارخانه با موضوع فرآوری و بسته بندی  گیاهان دارویی و 24 واحد صنعتی در سایر صنایع است .

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شد با راه اندازی این واحدها 367 هزار و 337 تن ماده خام در فرآیند فرآوری قرار گیرد، گفت: با پیشرفتی که در چهار ماه اول سال در ایجاد واحدهای صنایع داشتیم، شاهد رشد 437 درصدی جذب ماده خام نسبت به برنامه پیش بینی شده بودیم .

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به پتانسیل موجود در این استان در صورت ابلاغ تسهیلات، روند به بهره برداری رسیدن طرح‌های صنایع کشاورزی با سرعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد و علاوه بر اشتغال‌زایی پایدار، گام‌های اساسی در جهت رونق تولید نیز برداشته خواهد شد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.