رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم روز  پنج‌شنبه در نشست گرامیداشت هفته خبرنگار اظهار داشت : سهمیه کنکوری های چند شهر فارس از جمله جهرم از منطقه نیمه برخودار که منطقه ۲ بود بنا به نظر سازمان سنجش به منطقه ۳ که منطقه کم برخوردار است، تغییر یافته است ،  مردم جهرم سؤالات عدیده‌ای مبنی بر قید منطقه ۳ در کارنامه کنکور امسال دارند اما داوطلبان کنکور در این زمینه احساس نگرانی نکنند و نهایت دقت در انتخاب رشته را داشته باشند که دچار مشکل نشوند.

مهدی نیکفر اظهار کرد: در استان فارس اغلب شهرهای همجوار مانند فسا و داراب و کازرون نیز مانند جهرم به منطقه ۳ تغییر یافته اند.

وی اظهار کرد: در سال‌های قبل جهرم منطقه ۲ کنکور بود و داوطلبین کنکور آمادگی رقابت با آن منطقه داشتند اما در حال حاضر جهرم تبدیل به منطقه ۳کنکور شده و این تبدیل شدن به منطقه ۳ برای آنان یک امتیاز مثبت است.

انتخاب رشته و ذغذغه‌های آن 

 نیکفر ادامه داد: اما یکی از دغدغه‌های مهم ما انتخاب رشته داوطلبان است که داوطلبان باید در این حوزه دقت کافی را به خرج دهند.

 وی افزود: یک پایگاه رسمی انتخاب رشته از امروز ۱۷ مرداد ماه تا پنجشنبه هفته پیشرو در مدرسه خواجه نصیر جهرم مستقر می شود و مشاوران اداره آموزش و پرورش به همراه کارشناسان دانشگاههای جهرم در این پایگاه به داوطلبان ۸۰ دقیقه خدمات مشاورهای ارائه می دهند.

رئیس آموزش و پرورش جهرم تصریح کرد: این موضوع  سبب پذیرش آسان‌تر دانش آموزان در دانشگاه ها می‌شود، بنابراین داوطلبان احساس نگرانی نکنند و البته در هنگام انتخاب رشته به این موضوع توجه داشته باشند.

ثبت نام در مدارس دولتی رایگان است 

نیکفر ابراز کرد: ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم رایگان است و هیچ مسئول مدرسه‌ای اجازه ندارد جز هزینه های بیمه و کتاب، شهریه‌ای از دانش آموزان بگیرد اما باید توجه کرد که کمک‌های مالی والدین  به مدارس سبب اجرای برنامه‌های عملیاتی سالانه این مدارس می‌شود.

 وی بیان کرد: لباس فرم در مدارس اجباری نیست اما در صورتی که شورای مدرسه آن را تصویب کند لباس فرم اجباری می‌شود.

اجرای طرح مدرسه‌یار در جهرم

نیکفر گفت: برای نخستین بار در جهرم طرح مدرسه سیار اجرا می‌شود در طی آن دوره‌های آموزشی در طول سال جهت رانندگان سرویس مدارس پیش‌بینی می‌شود که این افراد موظف به شرکت در این دوره‌ها هستند و سپس این افراد مباحث تربیتی و آموزشی ارائه شده در این دوره‌ها به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند.

نیکفر افزود: یک هزار و ۲۰۰ سرویس برای دانش‌آموزان تقاضا داده‌ایم و در سال تحصیلی جدید براساس کیلومتر هزینه سرویس مدارس۲۰ تا ۲۲ درصد افزایش می‌یابد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم به انحصار شکنی در سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: این مهم امسال به ۴ شرکت واگذار شده و تقاضای هزار و۲۰۰ خودرو جهت این امر داریم.

وی افزود: امسال سرویس را تحت عنوان مدرسه سیار اجرا می‌کنیم و به همین دلیل برای رانندگان جهت این امر کلاس‌های اخلاقی، آموزش‌های اجتماعی و دینی برگزار خواهیم کرد.

نیکفر ویژگی طرح مدرسه سیار را ارسال پیامک سوار و پیاده شدن، موقعیت و سرعت اتومبیل عنوان کرد و گفت: در فاز اول این طرح سوار و پیاده شدن دانش‌آموزان به والدین پیامک می‌شود.

وی ابراز کرد: در راستای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مجهزترین سالن ورزشی دخترانه در مدرسه ضیغمی جهرم ساخته می‌شود.

اجرای طرح‌های عمرانی 

به گفته وی در دو ماه گذشته ساخت ۵ مدرسه روستایی و ۴ مدرسه شهری  در این شهرستان آغاز شده است که در هفته دولت نیز شاهد افتتاح چند مدرسه روستایی خواهیم بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم تاکید کرد: بیشترین طرح‌های عمرانی ساخت مدارس در استان فارس در شهرستان جهرم در حال اجراست.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

۹۹۱۰ /۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.