علی عسکر نجفی ۱۷ مردادماه گفت: در کنکور سراسری سال جاری سه دانش آموز دختر استان در گروه آزمایشی هنر و یک دانش آموز پسر در گروه زبان های خارجه  توانستند رتبه های تک رقمی کنکور را از آن خود کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: مینا مصطفوی از هنرستان هنرور ناحیه دو شیراز توانست رتبه هفت گروه آزمایشی هنر را از آن خود کند

وی افزود: فاطمه احمدی از دبیرستان مینو ناحیه دو شیراز نیز توانست رتبه هشت گروه آزمایشی هنر را کسب کند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: علی حاجیان دانش آموز دبیرستان شهید نصیری لار نیز که پیشتر در گروه آزمایشی علوم انسانی رتبه ۵ کسب کرده بود، در  گروه آزمایشی زبان های خارجه نیز رتبه ۷ را به دست آورده است.

نجفی بیان کرد: سازمان سنجش در اعلام نتایج رتبه های تک رقمی در گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجه  فقط تا رتبه ۵ را اعلام می‌کند و به همین علت ما با تاخیر، این موفقیت سه دانش آموز فارسی را متوجه شدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: چهار دانش آموز دختر و دو دانش آموز پسر و درمجموع شش دانش آموز از استان فارس با کسب هفت رتبه تک رقمی  در جمع دارندگان رتبه های تک رقمی کنکور امسال قرار گرفتند.

بر اساس اعلام قبلی مدیرکل آموزش و پرورش فارس در کنکور سراسری امسال، ۴دانش آموز فارسی شامل دو دانش آموز شیرازی و دو دانش آموز لاری موفق به کسب رتبه های تک رقمی در گروه های آزمایشی علوم تجربی و علوم انسانی شدند.

مرحله نخست آزمون سراسری در سال ۹۸ در تاریخ های  ۱۳ و ۱۴ تیرماه با ۹۳ هزار و ۱۷۸ نفر متقاضی کنکور در استان فارس برگزار شد.
۶۱ درصد داوطلبان در این آزمون زن و ۳۹ درصد مرد بودند.
استان فارسی‌ها در سال گذشته سهم مطلوبی در رتبه‌های برتر کنکور نداشتند. تنها یک نفر در رشته هنر رتبه ۹ و یک نفر رتبه ۲۰ کشوری را در رشته تجربی به خود اختصاص داده بود؛ همچنین جایگاه استان فارس در کسب درصد قبولی دانش‌آموزان در آزمون سراسری رتبه ۲۰ کشوری بوده است.
بنا بر اعلام رسمی امسال یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب برای شرکت در آزمون سراسری در کشور ثبت نام کرده بودند.

۹۸۸۵ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.