بر اساس رأی هیئت داوران نتایج چهارمین دوره جشنواره داستان کوتاه تابش که امسال با موضوع ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت بین‌المللی برگزار شد،در بخش همکاران فرهنگی: ارشاد ازغ با داستان «من کی هستم» از مریوان کردستان اول، محمدحسین مردانی اصفهان با داستان «آن روز برف بارید» دوم و حبیب پیریاری از اشتهارد استان البرز با داستان «دو روز و دو ساعت»، سوم شد. طیبه شجاعی از کرمان و حلیمه احمدی از روستای از جویم لارستان فارس نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش دانش آموزان متوسطه دوم: فاطمه آبیل از آزادشهر گلستان با داستان «گل‌اندام خنده‌ات را از من نگیر» اول، عسل مالکی از زنجان با داستان «بهشت دروغین» دوم و زهرا رزمخواه از جهرم با داستان «دلشوره» سوم شد. فائزه رامشینی از آزاد شهر با داستان «بی‌بی و بچه‌های آفتاب»، سارا نعیمی از آزادشهر با «بعضی مورچه‌ها تنها هستند» و ندا احمدی از بانه کردستان با داستان «موفقیت جعلی»، شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش دانش آموزان متوسطه اول: غزل توحیدی‌منش از جهرم «بی‌بی‌جون و تلفن همراهش» اول، زهرا درخشان از شیراز با داستان «دنیای خاکستری آن‌ها» دوم و پارسا مهدی‌زاده از  فریدونکنار مازندران با داستان «من در جنگل گم شده‌ام» سوم شد و امیدرضا جنگجو قلاتی از شیراز با داستان «عاشق خاک خورده»  و مریم قهاری از فسا با داستان «سفر در زمان» شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش دانش‌آموزان ابتدایی: علی مرادی از فیروز آباد فارس با داستان داوطلب اول، ستایش سپهری از تهران با داستان «گودزیلاها» دوم و ستایا دیهیم از چابهار سیستان و بلوچستان با داستان «مهرخانه‌ی زاهارا» سوم شد.

محمد آریانژاد از جهرم با داستان باتی، فاطمه قربانی از تهران با داستان «من و گوشی بابام»، ساناز ببرپور از آذربایجان شرقی با داستان «جایزه»، رضوان یگانه‌دوست از جهرم با داستان «مرغ‌های کارخانه آقاجون»، زهرا نجفی دریمی از فسا با داستان «اولین روز بهار»، رامان کریمی از پاوه کرمانشاه با داستان «دوچرخه‌سواران شجاع» و ایلیا فتح‌الهی از ساری با داستان «عطار پیر»، شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش مدارس خارج کشور: عباس زهان از غنا با داستان «قالیچه» اول، کوثر رحمانی از امارات متحده عربی با داستان «تنفس» دوم و پرنیان درهوشت از مالزی با داستان «قالیچه‌ی زندگی» سوم شدند.

وی بیان کرد: در بخش استان فارس: نازنین زهرا نجفی دریمی از فسا با داستان اولین روز بهار، فاطمه لایقی از  لامرد با داستان اندیشه کوچه زمین و محمدحسین اسلم‌بخش از آباده با داستان عبور روی تیغ آفتاب، شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی گفت: بر اساس رإی هیئت داوران مجتمع آموزشی آداب از  امارات متحده عربی، پژوهش‌سرای ناحیه ۱۵ تهران، پژوهش‌سرای دکتر نظامی فسا و پژوهش‌سرای خیام شهرستان مهر از پژوهش‌سراها و مراکز فعال شایسته تقدیر شناخته شدند.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز چهارمین جشنواره بین‌المللی تابش با حضور مسئولان کشوری، استان و شهرستان، ۲۴ شهریور در جهرم استان فارس با تقدیر از برگزیدگان برگزار می‌شود.

جشنواره تابش ویژه‌ تمام دبیران و همچنین دانش‌آموزان داخل و خارج کشور است و امسال به صورت بین‌المللی برگزار شد.

جشنواره تابش به همت پژوهش‌سرای دانش‌آموزی دکتر برنا و ابن سینا با همکاری مجمع خیرین ناتف، انجمن داستان شهرزاد جهرم، وزارت ارتباطات و اداره‌ آموزش و پرورش شهرستان جهرم برگزار شده است.

هدف از برگزاری این جشنواره کشف استعداد نویسندگی در فرهنگیان و دانش‌آموزان، خلق آثار ارزشمند، بسط و توسعه فنون و تکنیک‌های داستان‌نویسی و تشویق دانش‌آموزان و فرهنگیان به نوشتن و تکریم خیرین فرهنگی شهرستان جهرم اعلام شده است.

سه دوره‌ قبل جشنواره داستان کوتاه «تابش» با موضوعات: خیرین فرهنگی، محیط زیست و فضای مجازی (فرصت‌ها و تهدیدها) برگزار شده بود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

۹۹۱۰ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.