رئیس هیات ورزش کبدی استان فارس سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: پس از قهرمانی تیم ملی کبدی مردان و زنان در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ، انتظارهای مردم از این رشته بالا رفته از این رو فدراسیون برای نخستین بار است که مسابقات جوانان به میزبانی شیراز برگزار می کند.

عباس رضایی  اضافه کرد:همچنین قرار است جام جهانی کبدی آذرماه ۹۸ در ایران برگزار شودکه شهر شیراز هم برای میزبانی کاندیدا شده است.

وی ادامه داد: رقابت های کبدی جوانان کشور در رده دختران شانزدهم مرداد ماه در مجموعه ورزشی دانشکده شهید باهنر شیراز آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه دارد و سپس رقابت های پسران درهمین ورزشگاه برگزار می شود.

رئیس هیات کبدی فارس با بیان اینکه مسئول استعدادیابی فدراسیون کبدی ناظر بر این مسابقات است، اظهار داشت: اگرچه تیم ملی جوانان در اردوی آمادگی به سر می برد اما اگر بازیکنی در این مسابقات خودش را نشان دهد به اردوی تیم ملی دعوت خواهد شد.

رضایی افزود: تیم جوانان استان فارس برای حضوری پرقدرت در این بازی ها مدت سه ماه است که در اردوی آمادگی به سر می برد و این امیدواری وجود دارد که تیم های ما روی سکوی  قهرمانی بروند.

او اظهارداشت :  در حاشیه برگزاری این رقابت از پنج پدر و پنج مادر شهید و  ورزشکاران تقدیر می شود.

 رئیس هیات کبدی فارس بیان داشت : استان فارس در این رشته ۱۱۰۰ ورزشکار سازمان یافته در ۹ شهرستان دارد و هشت شهرستان دیگر هم درخواست راه اندازی این رشته دارند.

کبدی یا همان زو، یک بازی ایرانی، اصیل و منشا آن بازی های بومی و محلی است این رشته  که نیاز به قدرت و مهارت دارد کاملا ساده و کم هزینه است. 
کبدی، یک بازی بیرون سالنی و سالنی پُر تحرک و ترکیبی از کشتی و راگبی است، برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی، به مهارت، انعطاف پذیری، چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرات نیاز است. 
این رشته بیش از ۱۰ سال است که در استان فارس راه اندازی شده و ظرف این سال ها تنها یک ورزشکار در سطح ملی بنام سعیده جعفری معرفی کرده  که قهرمان بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا شده است. 

۹۶۰۰ / ۱۸۷۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.