مدیر حوزه هنری مرکز اسلامی فاطمیه شهرستان مُهر در استان فارس تاکید کرد که هنرهای سنتی مهمترین داشته فرهنگی و اساتید این حوزه سرمایه جاری فرهنگی ایران اسلامی محسوب ‌می‌شوند.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، قاسمی، یکشنبه 13 مرداد در حاشیه برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی مُهر در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه امروز کمتر از این سرمایه های ملی استفاده می‌شود؛ در حال حاضر توجه بیش از پیش به حوزه هنرهای سنتی و خصوصاً اساتید تراز اول این حوزه وظیفه تمام دستگاه‌ها، نهادها و فعالان فرهنگی است .

وی افزود: از مسئولین شهرستان به ویژه متولیان امر فرهنگ درخواست می‌کنم تا در برگزاری رویدادهای فرهنگی مشارکت جدی‌تری داشته باشند.

قاسمی خواستار اختصاص اعتبار بیشتری از محل اعتبارات سه درصد نفت و گاز به حوزه فرهنگ و هنر شد و  با اشاره به برخی مشکلات پیش روی هنرمندان شهرستان مهر گفت: این شهرستان هنوز دارای یک تالار هنری در خور شان هنرمندان نیست.

او گفت: شهرداری‌های شهرستان مُهر علیرغم اینکه طبق قانون باید بخشی از درآمدهای خود را به فعالیت‌های فرهنگی و کتابخانه‌های عمومی اختصاص دهند، زیر بار این مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

رئیس موسسه آموزش عالی پارس همچنین گفت: این نمایشگاه ادای دین و پاسداشتی هر چند کوچک اما در توان محدود ما به عنوان بخش مردمی در مقابل یک عمر تلاش و شیدایی عاشقانه اساتید بزرگوار در عرصه هنرهای سنتی است .

قاسمی خاطرنشان کرد که آموزش و انتقال تجربه در حوزه هنرهای سنتی به نسل جوان علاقه‌مند، یکی از اهداف راه‌اندازی این نمایشگاه است.

او گفت: خوشبختانه مرکز اسلامی فاطمیه مهر طی سالیان گذشته موفق شده است به خوبی جای پای خود را در منطقه باز کرده و نسبت به برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی مذهبی و هنری نظیر همایش ملی ریحانه النبی، دوره‌های آموزش مربی قرآنی، مجالس متعدد سوگواری و میلاد ائمه معصومین(ع)، جشنواره‌های مردمی، نمایشگاه های متعدد صنایع دستی، کتاب، آثار هنری و ... اقدام کند .

قاسمی همچنین توضیح داد: نمایشگاه حاضر، شامل تعدادی از آثار فاخر استاد زِدوار عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و معاونت مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان خوزستان و همچنین آثاری از هنرمندان محلی است.

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه تا پانزدهم مرداد در سالن دانش شهر مُهر دایر است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.