همزمان با هفته بزرگداشت مقام خبرنگار، نمایشگاه دائمی عکس انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس در شیراز افتتاح شد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، نمایشگاه دائمی عکس انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری، شنبه 12 مرداد با حضور حیدرعلی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان و صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و جمعی از عکاسان خبری و خبرنگاران، افتتاح شد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آیین افتتاح محل دائمی نمایشگاه عکس عکاسان خبری استان فارس از آمادگی این اداره کل برای ارائه مجوز نگار خانه به انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس خبر داد .

صابر سهرابی گفت: محل انجمن صنفی قابلیت نگار خانه شدن دارد و پس از ارایه تقاضا از طرف انجمن صنفی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلانی آمادگی صدور مجوز نگارخانه با هدف کسب درآمد برای انجمن و جمع شدن اصحاب هنر و رسانه در این محل فراهم است .

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، افزود:ایجاد یک نگارخانه در این مکان زمینه ای برای حۻور سایر هنرمندان و ایجاد ارتباط بهتر بین اصحاب رسانه و فعالان هنر می گردد .

سهرابی در ادامه ابراز داشت:با نگاهی به آثار موجود در نمایشگاه انجمن صنفی خبرنگاران به خوبی میتوان دریافت که عکاسان خبری و اصحاب رسانه ثابت کردند در کنار نگاه خبری نگاه ویژه و هنرمندانه ای به سوژه های اجتماعی دارند و با نگاهی که از دریچه دوربین دارند این آثار را ثبت کرده اند .

وی همچنین با اشاره به برگزاری مناسب برنامه های هفته خبرنگار در نخستین روز این هفته و همچنین برنامه های متنوعی که در طول هفته در حال برگزاری است گفت: امیدوارم ادامه برنامه ها نیز به خوبی اجرا شود .

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: اگر مدیران باور کنند حوزه رسانه در کنار مدیران است و از پاسخگویی فرار نکنند و پاسخگو باشند قطعا به رشد رسانه ها کمک می شود .

انجمن صنفی بازوی توانمند حوزه رسانه است

مدیر کل ورزش و جوانان فارس نیز ضمن تبریک هفته خبرنگار به اصحاب رسانه گفت: از تشکیل انجمن صنفی و یکجا جمع شدن خبرنگاران خرسندیم .

حیدرعلی کامیاب با تاکید بر اینکه خبرنگاران ارتشی در خدمت جامعه و قشر تاثیر گذار هستند، گفت: امروزه در همه حوزه ها در دنیا قشر خبرنگاران هستند که بدون ادعا حضور دارند و در حال خدمت هستند و در استان فارس نیز از این لحاظ در حوزه رسانه غنی هستیم .

کامیاب با اشاره به اینکه در سال جاری فارس دستخوش حوادثی بود که خبرنگاران با انعکاس واقعیت و با قلم و تصویر خود این لحظات را ثبت کردند و در نهایت مطالبه گری به حقی را به دنبال داشت، تصریح کرد:امروز اگر مردم طالب حقی هستند از رسانه ریشه دارد .

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته ازدواج گفت:این هفته ، هفته ازدواج است و در این خصوص اداره ورزش و جوانان برنامه ازدواج اسان دارد و در طول سال هم شهرستانهای مختلف با کمک بهزیستی و شهرداری ها برنامه مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج داریم .

مدیر کل اداره ورزش و جوانان فارس همچنین از تخصیص وام به جوانان در استانه ازدواج خبر داد و گفت:در سال ۹۷،مبلغ ۶ میلیارد برا ی خرید تجهیزات و اشتغال و عیره به جوانان وام ۴ درصد داده ایم و در حوزه خدمات ازدواج هم که قبلا هر نفر ۱۵ میلیون تومان بود با پیگیری های انجام شده دوبرابر و به ۳۰ میلیون تومان به ازاء هر نفر افزایش پیدا کرد .

کامیاب گفت: باید از جوانان حوزه رسانه بیشتر حمایت شود و امیدوارم همه مدیران در جشن های مردمیخبرنگاران در روزهای اتی حصور پیدا کنند .

۱۱۰ نفر عضو انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس است

دبیر انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس نیز در ادامه با اشاره به مردم نهاد بودن انجمن صنفی خبرنگاران گفت:هدف از تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس با هدف انسجام و وحدت بین خبرنگاران با استفاده از این ظرفیت است

محمود شبان در ادامه با توجه به افتتاح دائمی نمایشگاه عکس عکاسان خبری فارس در محل انجمن صنفی افزود: هدف از افتتاح این نمایشگاه استفاده از فضای انجمن جهت نمایش و ارایه اثار عکاسان خبری با هدف ایجاد ارتباط با مردم و علاقه مندان به این حوزه می باشد .

دبیر انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس با اشاره به جمعیت ۱۱۰ نفری این انجمن گفت:در حال حاضر ۸۵ نفر عضو رسمی و ۲۵ نفر عضو افتخاری انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.