خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس شنبه ۱۲ مردادماه در اولین روز از هفته گرامی‌داشت خبرنگار در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز حضور یافتند و با آنان تجدید میثاق کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه این مراسم با تبریک آغاز هفته بزرگداشت مقام خبرنگار از اجرای ویژه برنامه‌هایی به این مناسبت تا پایان هفته جاری سخن گفت.

صابر سهرابی افزود: در اولین روز از هفته خبرنگار، نمایشگاه عکس تعدادی از عکاسان خبری فارس در قطار شهری شیراز و نیز دفتر انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری برپا می‌شود.

وی همچنین ابراز داشت: طی سال‌های اخیر برنامه‌های روز خبرنگار با هدف ارتقای جایگاه خبرنگاران، به مدت یک هفته افزایش یافت.

دبیر انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس نیز عنوان کرد: این انجمن طی روزهای آینده با برگزاری سه شب جشن مردمی، پذیرای شهروندان در بلوار چمران خواهد بود.

محمود شبان ادامه داد: عصر امروز شنبه ۱۲ مرداد با حضور فرهنگوران، هنرمندان و اهالی رسانه نیز نمایشگاه دائمی عکس در حوزه‌های مختلف خبری در محل انجمن واقع در بلوار چمران برپا خواهد شد.

او گفت: انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس طی دو سال فعالیت تلاش کرده تا با شناسایی خبرنگاران و عکاسان خبری استان، علاوه بر شانیت بخشیدن به این جایگاه، به حذف خبرنگاران بی هویت و خبرنگارنما اقدام کند.

دبیر انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس خاطرنشان کرد: هیئت مدیره این انجمن اهتمام ویژه‌ای بر رفع مسائل و مشکلات خبرنگاران از جمله بیمه، حقوق و دغدغه‌های معیشتی آنها دارد. 

هفته خبرنگار تا ۱۸ مردادماه ادامه دارد و طی آن برنامه‌هایی همچون دیدار با پیشکسوتان عرصه رسانه، بازید از رسانه‌ها و تجلیل از فعالان تحریریه، اعلام فراخوان جشنواره مطبوعات، نشست کتابخوان رسانه، برگزاری کارگاه آموزشی در شیراز و شهرستان‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزش سبک‌های مدرن رسانه و جشن روز خبرنگار در هتل هما برگزار خواهد شد.

۱۷ مرداد، سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا به نام روز خبرنگار نامگذاری شده و در سال های گذشته، این مناسبت به مدت یک هفته پاس داشته می شود. 

۹۸۸۵ / ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.