۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است.

حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: کار خبرنگاران واقعی و صدیق بسیار خطرناک و با دشواری های زیادی همراه است و برای جامعه ارزش و اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: خبرنگاران در بین مردم و حتی در دورافتاده ترین نقاط کشور و استان فارس حاضر می‌شوند و مشکلات و مطالبات مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند که کاری ارزشمند و خطیر است.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به حضور خبرنگاران در عرصه های حساس تاریخ ملت ایران همچون دفاع مقدس گفت: بعضی از خبرنگاران در جبهه‌ها حضور یافته و گزارش تهیه کرده‌اند و حتی برخی جان خود را در این راه از دست داده و شهید شده‌اند که جا دارد یاد شهدای خبرنگار را گرامی بداریم و در این هفته از تلاش خبرنگاران تقدیر کنیم.

رضوی اردکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم کشتار مردم بیگناه یمن همزمان با حضور حجاج کشورهای اسلامی در عربستان سعودی، توقف این جنایات را خواستار شد.

امام جمعه موقت شیراز در ادامه با اشاره به حضور صدها هزار نفر از مسلمانان جهان در سرزمین وحی، اعزام حدود ۸۵ هزار نفر از هموطنان برای انجام مناسک حج را فرصتی برای تقویت اتحاد جهان اسلام دانست.

رضوی اردکانی به تاکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر حفظ اتحاد مسلمانان اظهار داشت: اسلام دین اجتماعات است و دشمنان نیز اکنون در تلاش هستند که اتحاد مسلمانان را خدشه‌دار کند.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۰۰ نماز جمعه در سطح کشور برگزار می شود که مانند مراسم حج برای تجمع و اتحاد مسلمانان است.

۹۸۷۳ / ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.