در گزارشی که پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور از این سفر منتشر کرده است،‌ آمده است:‌ تقی رستم‌وندی در سفر به شیراز با حضور در جلسه شورای تامین استان فارس، ‌هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها در راستای حل مسائل اجتماعی را خواستار شد.
بر اساس این گزارش، معاون وزیر کشور در ادامه سفر به استان فارس با نماینده ولی فقیه این استان و امام جمعه شیراز دیدار و درباره استفاده از ظرفیت حوزه و دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برای کمک به رفع مشکلات اجتماعی گفت‌وگو کرد.

بنا بر گزارش دیگری،‌ بازدید از پارک سلامت روان دیگر برنامه رستم وندی در سفر به شیراز بود.
معاون وزیر کشور در این بازدید که شامگاه دوشنبه صورت گرفت،‌ گفت:‌ از اقدام های نو در راستای کاهش آسیب های اجتماعی حمایت می کنیم.
رستم وندی افزود: ‌در این بازدید،‌ شاهد تجربه ای مثبت، موثر و بی نظیری در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در پارک سلامت روان بودیم.
وی ادامه داد:‌ یکی از نقطه ضعف های موجود این است که اینگونه اقدامات در خفا باقی می ماند و آنگونه که باید کار تبلیغاتی و رسانه ای در جهت گسترش آن انجام نمی شود.
معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه نقش ما نقشی حمایتی از این مرکز خواهد بود، افزود: برای گسترش این الگو تلاش خواهیم کرد تا بهره‌برداری از این پارک شتاب گیرد.
وی گفت: روش هایی که در این پارک در جهت رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی به کار می رود باید به عنوان متدی جدید در دیگر استانها نیز مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرعامل و موسس پارک سلامت روان شیراز نیز گزارشی از فعالیت های این مرکز ارائه کرد و گفت:‌ نخستین پارک سلامت روان شیراز در زمینی به مساحت ۲۳ هکتار در شمال شرقی شیراز راه اندازی شده است تا نه تنها سرپناهی برای افراد آسیب دیده روان شناختی و اجتماعی باشد بلکه در دو بخش درمان و مهمتر از آن ، پیشگیری از بیماری های روان شناختی گامی موثر بردارد.
بهمن حاجات نیا با بیان اینکه یکی از رویکردهای این پارک ایجاد اشتغال است، افزود: پارک سلامت روان هم اکنون با ۱۱۰ نیروی متخصص در حال فعالیت است و با تکمیل زیرساخت ها، شمار نیروهای آن به افزون بر ۴۵۰ نفر می رسد و هم اکنون نیز افزون بر ۷۵۰ توانخواه را به صورت شبانه روزی زیر پوشش دارد.
پارک سلامت روان در فاصله حدود ۵ کیلومتری شمال شیراز واقع است.
۹۸۸۵/ ۲۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.