نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تاکید کرد که نباید از مسئولیت و میدان دادن به جوانان هراس داد و باید کاری کرد که جوان به میدان بیاید، خدا هم کمک خواهد کرد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس به نقل از دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با رئیس، معاونان و کارشناسان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس که در آستانه سالروز تاسیس این نهاد برگزار شد، گفت: باید به جوانان میدان دهیم تا آنها احساس کنند می توانند نقش ایفا کنند و خواهید دید که جوانان با انگیزه بیشتری حضور پیدا می کنند.

امام جمعه شیراز با اشاره به فضای مجازی و حضور جوانان در این حوزه، جوانگرایی را کاری پسندیده و تاثیرگذار دانست و گفت: جوانگرایی طبیعت این عالم است و انقلاب را هم مانند هر پدیده زنده دیگری باید با هدف تداوم پویایی و نشاط آن باید به دست جوانان سپرد.

او خاطرنشان کرد: جوانان باید توجیه شده و کار یاد گرفته باشند و پای کار بیایند و ادامه دهند. این قضیه کاری است که در فواصل این مناسبت ها در مورد آن فکر کرد و برنامه ریزی داشت و کار انجام داد . اینکه طبق آمار درصد فعالان جوان بیشتر شده به معنی این است که ما کار را خوب انجام می دهیم و باید بیشتر تلاش کنیم .

دژکام با اشاره به اینکه ما در سال های اول انقلاب به واسطه اینکه فعال بودیم بیشتر احساس مسئولیت می کردیم، گفت: امروز اگر کسی پای کار بیاید اما مسئولیتی نداشته باشد پس از مدتی احساس می‌کند که نقش آفرین نیست. همان طور که اول انقلاب جوانان نقش آفرین بودند و بیشتر به عرصه های انقلاب جذب می شدند امروز هم باید نقش آفرینی را تعریف کنیم، نقش های جدید و مناسب .

تاکید بر نقش هماهنگ کنندگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

او در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه نقش هماهنگ کنندگی مجموعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و تاکید مقام معظم رهبری بر ایفای این نقش، گفت: نقش هماهنگ کنندگی با نقش اجرایی مقداری تفاوت دارد، ما باید در ایفای این نقش چارچوب و خطوط کلی کار را مشخص کنیم.

دژکام با اشاره به اینکه نقش شورای هماهنگی باید در گام دوم انقلاب تبیین دقیق‌تری شود، گفت: ما گاهی شورای هماهنگی را هم عرض یکسری از مراکز دیگر می دانیم در حالیکه نقش هماهنگ کننده در عرض دیگران نیست؛ اینکه حیثیت کار را ائمه جمعه در خیلی موارد بر عهده دارند به خاطر این است که نقش پدری و هماهنگ کنندگی را القا کنند، برای اینکه جمع بسیاری از مراکز مجری و فعال کار آسانی نیست و ان‌شاالله در این جهت خدا به شما توفیق دهد .

امام جمعه شیراز بر لزوم توجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تبیین راهبرد انقلاب در مناسبت‌ها و فعالیت‌های مختلف مرتبط، گفت: اگر این جنبه تبیینی و ترویجی ضعیف است باید تقویت شود، باید به تبیین و ترویج راهبرد انقلاب اهمیت داد.

وی اضافه کرد: از خصوصیات انقلاب اسلامی این است که بعد از 40 سال حس و حال مردم در روزهایی مثل 22 بهمن یا روز قدس ربطی به جریان های سیاسی و دولت وقت ندارد و مردم انقلابی هستند و با انگیزه های ویژه انقلابی به صورت میلیونی به میدان می آیند و باید در آن حرکتی که انجام می شود این انگیزه ها و ارزش های انقلابی تقویت شود که این امر نیاز دارد که در طول سال به آن فکر کنیم .

امام جمعه شیراز همچنین گفت: اینکه کسی در کاری تنها با هدف دنیای خود نه برای رضای خدا شرکت کند اشتباه است و این حالت را گاهی ما مسئولان رواج داده ایم که طرف دنبال دنیا هست و احساس می‌کند کار نوعی معامله است در نتیجه برای خدا و آخرت اهمیتی قائل نیست.

وی این موضوع را از آسیب‌های امروز در جامعه دانست و در خصوص راهکار مواجهه با آن گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید کمک دهد؛ تغییر رویکرد که خداوند در آیه 59 سوره مبارکه مریم به آن اشاره دارد، خطری است که انقلابی‌ها در نسل بعد امکان دارد با آن مواجه و به آن مبتلا شوند. شورای هماهنگی در کنار فعالیت های خود به عنوان یک آسیب شناسی باید به این مسائل هم فکر کنیم و به جهت گیری صحیح حرکت های انقلابی و اجتماعی کمک دهیم.

لزوم ایجاد شبکه مساجد برای رفع آسیب‌های اجتماعی

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین به بحث امور مساجد که با شورای هماهنگی به نوعی تلفیق شده است نیز اشاره و اضافه کرد: در این مسیر موانعی پیش آمده است ولی ما برای ساماندهی به بحث مسجد محوری و شبکه مساجد از امروز به بعد به صورت یک برنامه زمان بندی شده وارد می شویم و ان‌شاالله یک چارچوب را مشخص می‌کنیم. از امروز باید برنامه ریزی کنیم تا شکلی به قضیه داده شود که به نتیجه مطلوب برسیم .

امام جمعه شیراز همچنین خاطرنشان کرد: ما باید به گونه ای صحبت کنیم که مردم هم بفهمند اما وقتی مخاطب سخنان ما را درک نمی کند و متوجه نمی شود چگونه انتظار دارید با شما همکاری کنند؟ خیلی صمیمانه دور هم کار کنیم تا بحث ساماندهی مساجد را به سرانجام برسانیم.

او اضافه کرد: کار دست خدا هست اما ما باید وظیفه خود را انجام دهیم تا کار به نتیجه برسد. امروز من وضعیت اجتماعی را در سطح شهر شیراز مناسب نمی دانم و علت اینکه مشکلات اجتماعی ما روز به روز زیادتر می شود و مردم کسی را پیدا نمی‌کنند تا مخاطب قرار دهند به خاطر این است که شبکه و ارتباطات مساجد ما بهم خورده و به مسجد محوری توجه نمی‌شود .

دژکام تصریح کرد که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تکیه به مردم باید کارها را پیش ببرد نه تکیه به سایر نهادها و مراکز .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.