رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کازرون اعلام کرد که در راستای حفاظت از جنگلها و صیانت از اراضی ملی دو واحدکوره زغالی که به صورت غیر قانونی در منطقه “سمغان” بخش کوهمره نودان این شهرستان در حال فعالیت بودندُ کشف و امحاء شد .

به گزارش ایسنا منطقه فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس سید مجتبی ایران محبوب با اعلام این خبر گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان کازرون دو واحدکوره زغال گیری که به صورت غیر قانونی در اراضی جنگلی این شهرستان ایجاد شده بود، شناسایی و تخریب شد .

وی با اشاره به پیگیری‌های منابع طبیعی شهرستان مبنی بر توقیف و پلمپ کارگاه‌های غیر مجاز تولید زغال در سطح اراضی ملی این شهرستانُ افزود: در این راستا در یک عملیات منسجم نیروهای منابع طبیعی به سرنخ‌هایی از فعالیت سودجویان در قطع درختان سرسبز بلوط و تبدیل آنها به زغال دست یافتند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کازرون ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی و بررسی‌های بعدی بلافاصله ماموران منابع طبیعی وارد عمل شده و پس از تحت نظر قرار دادن منطقه مورد نظر طی یک عملیات غافلگیرانه متخلفان را دستگیر و دو واحدکوره زغالی ایجاد شده را تخریب کردند.

ایران محبوب همچنین با اشاره به تعامل و همکاری بسیار خوب مردم محلی این منطقه در شناسایی متخلفان اظهارکرد: در پیگیری‌های به عمل آمده  مشخص شد این افراد به طرز ماهرانه‌ای در تاریکی شب اقدام به قطع درختان بلوط کرده و پس از انتقال آنها به این کوره‌های زغالی آنها را تبدیل به زغال می‌کردند .

وی با اشاره به سیر قضایی پرونده برای این متخلفان عنوان کرد: پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کازرون ضمن هشدار جدی به متجاوزان و قاچاقچیان زغال در عرصه‌های طبیعی شهرستان کازرون، خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 42 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل و مراتع، احداث هر گونه کوره زغال در مجاورت جنگل ممنوع است و متخلف علاوه بر پرداخت جزای نقدی به یک تا شش ماه حبس تادیبی نیز محکوم خواهند شد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.