رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان گفت: تاکنون برای بیش از 50 هزار هکتار از اراضی معادل یک چهارم مساحت این شهرستان نقشه کاداستر تهیه شده که با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در حال اخذ اسناد تک برگی هستیم .

به گزارش ایسنا مطنقه فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، مجاهد مهدی علیشاهی افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به روز رسانی اطلاعات نقشه‌ها و ورود به سیستم ثبت املاک و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد.

وی افزود: اعتبار لازم برای اجرای آن 810 میلیون ریال بوده است که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده است .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان با اشاره به همکاری و تعامل خوب اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان در صدور اسناد تک برگ با اداره منابع طبیعی، اظهار کرد: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی نیز رفع خواهد شد.

علیشاهی با بیان اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حد نگاری اراضی ملی است، گفت: تهیه و تکمیل این طرح نیازمند حمایت مالی و تأمین اعتبارات لازم است .

وی خاطرنشان کرد: با تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای کاداستر و أخذ اسناد تک برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن خواهد رسید .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان در تشریح عملکرد منابع طبیعی شهرستان در حوزه کاداستر اراضی (طرح سند تک برگی)، تصریح کرد: در صورت تخصیص اعتبار این طرح در مابقی اراضی شهرستان به اجرا گذاشته خواهد شد.

علیشاهی با تاکید بر این که نقشه کاداستر می‌تواند موقعیت اراضی دولت، اشخاص و املاک را مشخص کند، تصریح کرد: کاداستر ، نقشه‌هایی بر اساس موقعیت جغرافیایی، جهانی و دقیق است و از بروز اختلافات تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد.

 وی اظهار امیدواری کرد: با تامین اعتباردر سال جدید اجرای طرح کاداستر در کل شهرستان انجام خواهد شد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.