رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: حضور فیزیکی نمایندگان در بخش های مختلف شهرستان شیراز مهم و موثر است اما این مهم به تنهایی کافی نیست.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید صدرا، در جلسه ای که با حضور بهرام پارسایی نماینده مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل و اعضای هیات مدیره شرکت عمران شهر صدرا برگزار شد، وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مجموعه شرکت عمران صدرا با بیان اینکه در تلاشیم با  بازدید هایی که از شهر صدرا انجام می شود اقداماتی موثر در تمامی بخش های این شهر صورت پذیرد.

نماینده شیراز موضوع تامین آب را به عنوان یکی از مهم ترین و کلیدی ترین عوامل توسعه ای در تمام مناطق بویژه شهرهای جدید برشمرد و افزود: تامین آب پایدار و تصفیه بهداشتی فاضلاب از موضوعات مهم و راهبردی شهر صدرا محسوب می شود که عدم توجه به این موضوع مهم مشکلاتی را برای شهروندان و تمام افراد و دستگاه ها ایجاد می کند.

وی افزود: با توجه تعامل خوب و سازنده ای که با سازمان برنامه و بودجه برقرار شده است از اختصاص ردیف ملی برای تصفیه خانه های شهر شیراز و صدرا در سال جاری خبر داد. 

پارسایی افزود: طبق جلسه ای که با وزیر نیرو برگزار شد مقرر گردید که تا مهر ماه سال جاری پروژه خط انتقال آب شماره 2 از سد درودزن به شهر صدرا و شیراز عملیاتی شده تا دغدغه و نگرانی های موجود در بخش آب این مناطق به طور اساسی مرتفع شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه بنده نگاه یکسانی به شهرهای شیراز و صدرا دارم افزود: اگرچه موضوع فاضلاب صدرا یکی از معضلات این شهر محسوب می شود طی جلساتی که با مدیران ارشد سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم مقرر شد که موضوع فاضلاب صدرا را در ردیف بودجه قرار دهیم؛ قرار گرفتن چنین موضوعاتی باعث می شود که بتوان بودجه های مناسب را در تمام بخش ها جذب کنیم.

3be4bc41-822e-4669-847b-332c04672537

وی شهر صدرا را به عنوان الگو و یکی از موفق ترین شهر های جدید در کشور برشمرد و گفت: جانمایی مناسب و فرصت مناسبی که شهر صدرا برای توسعه دارد باعث شده که این شهر با دیگر شهرهای جدید کشور تمایز داشته باشد این در حالیست که قرار گرفتن و احداث شهر صدرا در دیگر حوزه های جغرافیایی شیراز مانند شرق و جنوب نمی توانست چنین پیشرفت و توسعه ای را موجب گردد.

وی با اشاره به اینکه شهر صدرا به هیچ عنوان رقیب شیراز نیست گفت: زمانی هم که بنده در شورای شیراز فعالیت میکردم تمام تلاشم را انجام دادم تا صدرا بتواند از امکاناتی مانند خطوط ریلی و زیرساختهای مناسب بهره مند شود چرا که توسعه این دو شهر به عنوان مکمل یکدیگر می تواند جذابیت های فراوانی را در این مناطق ایجاد کند.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در این جلسه با بیان اینکه شهر جدید صدرا در بسیاری از عملکردها، مکمل شهر شیراز محسوب می شود، افزود: با توجه به جمعیت 150 هزار نفری این شهر و شکل گیری مجموعه های دانشگاهی و بیمارستان هایی که در صدرا وجود دارد، صدرا توانسته دربسیاری از موارد به عنوان مکمل شیراز خدمات مناسبی به مردم ارائه دهد.

خلیل حاجی پور با اشاره به خدمات ارائه شده به چند استان جنوب کشور توسط بیمارستان سوانح سوختگی ، بیمارستان پیوند بو علی سینا، مجموعه پردیس دانشگاه آزاد با 16 هزار جذب دانشجو، مجموعه پردیس دانشگاه صنعتی و علوم پزشکی، افزود: عملکردهای آموزش عالی، بهداشتی ودرمانی و تفریحی و فراغت حوزه هایی است که با این مقیاس در شهر شیراز برای آنها فضایی وجود نداشت اما این ظرفیتها بدون وابستگی به بودجه دولت و بخش عمومی توسط منابع داخلی شرکت عمران، سرمایه گذاران بخش خصوصی و خیرین در شهر جدید صدرا شکل گرفته است.

وی ضمن ارائه گزارشی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در 2 سال اخیر در شهر صدرا بیان داشت: در این مدت پروژه هایی اجرایی شد که حدود 20 سال متوقف بود و به کمک مجموعه هیئت مدیره شرکت عمران صدرا، مدیریت ارشد استان و نماینده های مجلس مسائل و مشکلات آن حل شد و به اجرا رسید؛ ازجمله دسترسی صدرا به شیراز از مسیر باجگاه که یک مسیر استراتژیک برای شهر صدرا است و همچنین بزرگراه صدرا- دوکوهک که در سال جاری و طی دو سه ماه آینده افتتاح خواهد شد.

مدیر عامل شهر جدید صدرا به پروژه های انجام شده توسط شرکت عمران اشاره کرد و گفت: مجموعه خدمات روبنایی ازجمله احداث دو مجموعه کلانتری با تمام امکانات و تجهیزات، 15 مدرسه با اعتبار بالغ بر 30 میلیارد تومان و 11 مسجد، فضاهای ورزشی و فرهنگی علیرغم اینکه از نظر قانونی تکلیف و وظیفه ای بر دوش شرکت عمران در ساخت خدمات روبنایی نبوده است، همگی از منابع داخلی شرکت عمران ساخته و بهره برداری رسیده است.

حاجی پور با بیان اینکه تنها چالش ما در صدرا عدم هماهنگی دستگاه های مختلف می باشد، اظهار داشت: اگر نمایندگی سیاسی دولت از جمله بخشداری و فرمانداری ویژه در تقسیمات سیاسی در صدرا شکل گیرد، در رشد و توسعه متوازن شهر کمک شایانی خواهد نمود.

e1d116b9-b29e-4ee5-8474-5c2e6d35ebae

وی با اشاره به جذابیت های سرمایه گذاری و تقاضاهای بسیاری که وجود دارد گزارشی از برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید ارایه دادند. حاجی پور افزود از 200 هزار واحد سهم شهرهای جدید در برنامه اقدام ملی، 25 هزار واحد به صدرا تعلق دارد و خوشبختانه شروع خوبی داشته و 5 هزار واحد آن به شیوه مشارکت در ساخت و مشارکت در محله سازی برنامه ریزی و نهایی شده است و عملیات اجرایی مابقی آن در سال 98 و 99 طبق برنامه زمانبندی مشخص آغاز خواهد خورد.

حاجی پور حضور نمایندگان شهرستان شیراز در شهر صدرا را باعث دلگرمی مجموعه مدیران و اثربخش در جهت هماهنگی امور دانست و ضمن قدردانی از دکتر پارسایی برای پیگیری اخذ بودجه و ردیف ملی برای تصفیه خانه های شهر صدر همکاری و رایزنی نمایندگان مجلس جهت تخصیص ردیف اعتباری برای پروژه قطار برقی شهر صدرا و اتصال آن به متروی شیراز در بودجه سال  99 را خواستار شد.

در این جلسه رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز با اشاره به اینکه به شهر صدرا به عنوان یک ظرفیت فراتر از یک شهر نگاه کرد، ایشان افزود: نقش صدرا به عنوان یک شهر جدی شاخص در جنوب کشور می تواند فرا منطقه ای باشد.

محمد ابراهیم فروزانی ادامه داد: شرکت عمران این ظرفیت را دارد با توجه به اختیارات قانونی خود هرچه سریعتر نسبت به مشارکت و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی اقدام نماید.

وی به مسیر دسترسی صدرا به شیراز از محور باجگاه اشاره کرد و اضافه کرد: دسترسی این مسیر به مناطق مرکزی شهر شیراز و فرودگاه از خیلی مسیرهای داخل شهر شیراز راحت تر می باشد از طرف دیگر با راه اندازی جاده قره پیری سطح دسترس پذیری صدرا به شیراز به اندازه ای ارتقاء می یابد که می توانیم جذب سرمایه گذار را در سطح بالاتری انجام دهیم.

فروزانی در بحث جذب سرمایه گذار تاکید کرد: شهر جدید صدرا یک فرصت است نه تهدید، هیچ جای استان فارس وجود ندارد که به اندازه این شهر برای جذب سرمایه گذاری در زمینه زیرساخت های شهری ، گردشگری و فعالیت های دیگر مناسب باشد.

وی خطاب به نماینگان مجلس گفت: ما می توانیم جذابترین بخش جذب سرمایه گذاری، فراتر از شهر صدرا را پیگیری کنیم درصورتی که مزیت نسبی ما برای پوشش دادن بعضی از سرمایه ها خیلی بیشتر است و این حمایت شما نمایندگان استان را می طلبد که کمک کنید شهر جدید صدرا از شهر های دیگر پیشی گرفته و عقب نیفتد. 

بازدید از برخی از پروژه های شاخص شهر جدید صدرا از جمله مسیر دسترسی شیراز به صدرا از محور باجگاه، تصفیه خانه فاضلاب شرق شیراز پایان بخش بازدید پارسایی از شهر جدید صدرا بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.