کرشمه ترابیان، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان ۶۵۳ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش سه هزار و ۸۳ میلیارد ریال مربوط به معاملات تیرماه امسال است.

وی ادامه داد: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی چهارماه اخیر ۱۷۷ هزار و ۲۳۱ میلیون ریال بوده است.

او اظهار داشت: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده در تیرماه امسال در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته نشان می دهد حجم سهام معامله شده ۹۶ درصد و ارزش ریالی معاملات ۱۶۹ درصد افزایش داشته است.

مدیر بورس منطقه ای فارس افزود: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۴۳ درصد ارزش معاملات ماه گذشته مربوط به خرید سهام و ۵۷ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.

ترابیان، با اشاره به ایجاد یک هزار و ۵۶۳ کد سهامداری جدید در تیرماه گذشته بیان کرد: هم اینک تعداد شرکت های استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ۲۳ شرکت است که از این میان پنج شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم و هشت شرکت در فرابورس قرار دارند.

وی گفت: در یک ماه گذشته ۲۶ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده اند و سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۱۱۸ هزار و ۵۶۷ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار پنج هزار و ۳۸۹ میلیون ریال بوده است.

۶۱۲۲ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.